Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nie tylko praca socjalna: komunikacyjne aspekty funkcjonowania instytucji pomocy społecznej w przestrzeni publicznej; pomiędzy stereotypami i barierami a public relations i aktywną promocją

Tytuł:
Nie tylko praca socjalna: komunikacyjne aspekty funkcjonowania instytucji pomocy społecznej w przestrzeni publicznej; pomiędzy stereotypami i barierami a public relations i aktywną promocją
Autorzy:
Walotek-Ściańska, Katarzyna
Szyszka, Michał
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uczelna Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie
Słowa kluczowe:
praca socjalna w społecznym odbiorze
public relations pomocy społecznej
instytucje pomocy społecznej w mediach
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18972500
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/7839  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówione zostały podstawowe wymogi i uwarunkowania działań z zakresu public relations w instytucjach pomocy społecznej. Punkt wyjścia stanowi zestawienie wyników badań opinii publicznej oraz pracowników instytucji pomocy społecznej na temat wiedzy i opinii o ich funkcjonowaniu. Okazuje się, że opinie samych pracowników instytucji pomocy na temat ich społecznego odbioru są znacznie bardziej pesymistyczne od rzeczywistości, badani oceniają swój wizerunek bardziej negatywnie aniżeli respondenci niebędący pracownikami instytucji pomocowych. Niemniej, przywołane raporty i obserwacje jednoznacznie wskazują na niedostateczną rozpoznawalność roli pracowników socjalnych oraz nienajlepszy wizerunek publicznych instytucji pomocowych. Drugą omówioną kwestią jest bardzo nisko oceniana komunikacja wewnętrzna instytucji pomocy społecznej. Powyższe stanowią punkt wyjścia do rozważań na temat konieczności, a także kształtu i dezyderatów prowadzenia działań public relations w przestrzeni zinstytucjonalizowanej pomocy społecznej.

Michał Szyszka

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies