Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie stron w serwisie Facebook przez polskie dzienniki regionalne

Tytuł:
Wykorzystanie stron w serwisie Facebook przez polskie dzienniki regionalne
Autorzy:
Flasinski, Krzysztof
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Słowa kluczowe:
prasa
social media
konwergencja
nowe media
dziennikarstwo
Facebook
social network sites
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788372999368
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/8099  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przeprowadzone badania ukazują liczbowe cechy komunikacji prowadzonej przez redakcje polskich płatnych gazet regionalnych za pośrednictwem serwisu Facebook. Jako okres analizy przyjęto pierwszy kwartał 2014 r. Badania przeprowadzono w dwóch etapach: ogólnym i szczegółowym. W części ogólnej analizie poddano 28 stron i uwzględniono liczby: fanów, wpisów, komentarzy, aktywności „lubię to”. W części szczegółowej zbadano 187 najbardziej angażujących wpisów pod kątem: zasięgu geograficznego, typu wypowiedzi dziennikarskiej, tematyki, nacechowania emocjonalnego, rodzaju bohatera. W zakresie teoretycznym stworzono obraz obecności gazet regionalnych w serwisie Facebook, zarówno statystycznie dla całej grupy tytułów prasowych, jak i szczegółowo dla każdej marki osobno. Pod kątem praktycznym wskazano na najbardziej angażujące cechy publikacji w mediach społecznościowych.

This study examined communication of editorial Polish paid regional newspapers via Facebook. The period of analysis was the first quarter of 2014. Research was conducted in two parts: general and specific. In the general section 28 pages was studied (indicators: fans, posts, comments, “like”). In specific section 187 posts was studied (indicators: geographical scope, type of journalistic expression, subject, kind of emotion, kind of type of character in article). The theoretical result of the research is detailed image of the contemporary communication of regional newspapers on Facebook, both statistically for the whole group newspapers, as well separately for each brand. Practically results of research give an answer, which features of articles on newspapers Facebook pages are the most engaging.

Krzysztof Flasiński

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies