Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pressing obligations or inspiring potentials? The influence of the ought vs. expected selves on task performance

Tytuł:
Pressing obligations or inspiring potentials? The influence of the ought vs. expected selves on task performance
Autorzy:
Michalczuk, Małgorzata
Bak, Waclaw
Ciastek, Sławomir
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
obligations
task performance
potentials
ought self
expected self
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9363  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper focuses on the effects of activating expected self as compared to the effects of activating the ought self. The expected self is a component of self-knowledge that pertains to the perception of one’s capabilities and potentials. Two experimental studies compared participants’ task performance after manipulating the momentary accessibility of the expected self vs. the ought self. In Study 1, contrary to expectations, the activation of the expected self resulted in poorer outcomes when the task required sustained attention. However, an interesting mood difference was revealed, which led us to hypothesise that activating the expected self results in slower (i.e., less hasty) work while performing the task. This hypothesis was confirmed in the second study.

Wacław Bąk

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies