Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Materiały do nauki języka angielskiego wydawane od końca XVIII do połowy XX wieku jako źródła badań polsko-angielskich kontaktów językowych. Prolegomena badawcze

Tytuł:
Materiały do nauki języka angielskiego wydawane od końca XVIII do połowy XX wieku jako źródła badań polsko-angielskich kontaktów językowych. Prolegomena badawcze
Materials for learning English (late eighteenth-half of the twentieth century) as a source of Polish-Englishlanguage contacts. Research prolegomena
Autorzy:
Kotlarska, Irmina
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Słowa kluczowe:
polsko-angielskie kontakty językowe
katalog tekstów
teksty dydaktyczne
Polish-English language contacts
didactic texts
catalog of texts
Język:
polski
Prawa:
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Rights Reserved - Free Access
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/164627/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study presents materials for learning English as rarely exploited sources for research into the pastof Polish-English linguistic and cultural contacts. The viewing of educational texts allowed to: examinethe factors determining the high prestige of English among Poles, observe ways of using elements of Anglo-Saxon culture for educational purposes, indicate the types of interference phenomena possible to analyzein texts written by bilingual people. The observations were carried out in accordance with the assumptionsof anthropological linguistics, stressing the relationship between man, language and culture in the studyof our ancestors’ language use.

W opracowaniu przedstawiono materiały do nauki języka angielskiego jako rzadko wyzyskiwane źródłado badań przeszłości polsko-angielskich kontaktów językowo-kulturowych. Ogląd tekstów edukacyjnychpozwolił prześledzić czynniki decydujące o wysokim prestiżu języka angielskiego wśród Polaków,zaobserwować sposoby wykorzystania elementów kultury anglosaskiej w celach wychowawczych,wskazać rodzaje zjawisk interferencyjnych możliwych do analizowania w tekstach pisanych przez osobybilingwalne. Obserwacje przeprowadzono zgodnie z założeniami lingwistyki antropologicznej, akcentującejzwiązki między człowiekiem, językiem i kulturą w badaniach nad sposobem używania językaprzez naszych przodków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies