Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polish shopping malls attractiveness in the opinion of young consumers: Structural modelling (SEM)

Tytuł:
Polish shopping malls attractiveness in the opinion of young consumers: Structural modelling (SEM)
Geographia Polonica Vol. 94 No. 4 (2021)
Autorzy:
Szymańska, Anna Irena. Autor
Płaziak, Monika. Autor
Data publikacji:
2021
Wydawca:
IGiPZ PAN
Słowa kluczowe:
shopping mall
SEM modeling
consumer behaviour
zachowania konsumenckie
centrum handlowe
modelowanie SEM
Źródło:
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=ee95400564
CBGiOS. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406
Język:
angielski
Prawa:
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/232790/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
24 cm

The main goal of this paper is the discussion of key factors that determine the underlying motivation of certain kinds of young consumer behavior in terms of selection of shopping malls as places of shopping for goods and services. The identification was based on an available literature and on a verification of the power of influence of selected determinants on the underlying motivation of consumer behavior. A theoretical model is proposed, which has been subjected to a verification process using structural modeling (SEM). The authors observed significant relationships between principal factors such as personal factors, mall environment, situational factors, and mall visiting among young consumers. Furthermore, in the opinions expressed by young shoppers, the mall environment and situational factors were significantly higher rated than personal factors. In addition, the authors found that the young shoppers’ personal factors section needs improvement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies