Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cultural conditions of crowdsourcing maturity of municipal offices

Tytuł:
Cultural conditions of crowdsourcing maturity of municipal offices
Uwarunkowania kulturowe dojrzałości crowdsourcingowej urzędów miast
Autorzy:
Lenart-Gansiniec, Regina
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
organizational culture
urzędy miast
kultura organizacyjna
crowdsourcing maturity
municipal offices
dojrzałość crowdsourcingowa
crowdsourcing
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pl/legalcode
Linki:
https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/SE_Artyku%C5%82y_361_380/SE_376/07.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Crowdsourcing is becoming a tool which municipal offices more and more often and willingly reach for. Meanwhile, theory and practice show that simply having a crowdsourcing platform is not enough. Obtaining the assumed benefits of crowdsourcing by the organisation turns out to be dependent on various conditions, processes that shape and trigger crowdsourcing. The purpose of this article is to verify the importance of organisational culture for crowdsourcing maturity of municipal offices. Crowdsourcing maturity is understood as the degree to which the organisation's resources in the organisational, individual, and technological areas enable the implementation of crowdsourcing and the achievement of the assumed benefits in this regard. In order to achieve the goal of the article, in the period from January to June 2018, 18 free interviews were conducted with representatives of municipal offices. The obtained research results indicate that organisational culture fosters the shaping of crowdsourcing maturity.

Crowdsourcing staje się narzędziem, po które coraz częściej i chętniej sięgają urzędy miast. Tymczasem teoria i praktyka pokazują, że samo posiadanie platformy crowdsourcingowej jest niewystarczające. Uzyskanie przez organizację założonych korzyści z crowdsourcingu okazuje się zależne od różnorodnych warunków, procesów kształtujących i wywołujących crowdsourcing. Cel artykułu stanowi weryfikacja znaczenia kultury organizacyjnej dla dojrzałości crowdsourcingowej urzędów miast. Dojrzałość crowdsourcingowa rozumie się jako stopień, w jakim zasoby organizacji w obszarze organizacyjnym, indywidualnym i technologicznym umożliwiają wdrożenie crowdsourcingu i osiągnięcie założonych korzyści z tego tytułu. Dla potrzeb realizacji celu artykułu w okresie od stycznia do czerwca 2018 r. przeprowadzono 18 wywiadów swobodnych z przedstawicielami urzędów miast. Uzyskane wyniki badań wskazują, że kultura organizacyjna sprzyja kształtowaniu dojrzałości crowdsourcingowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies