Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ja retoryczne

The article advances the thesis that the phenomenon of persuasion is based on the speaker’s and the recipient’s identification of the I, which in the process of negotiation of intersubjective meanings adjust not only the linguistic view of the world, but above all the interlocutors’ values and attitudes. Rhetoric, which is of interdisciplinary nature, is the tool that allows communication. Interpersonal perception is one of the basic stimuli to take rhetorical action. Social awareness, developed in the process of interaction, controls behaviour and emotions, enabling an individual to build a sense of effectiveness, which manifests itself in a positive self presentation.

Artykuł stawia tezę, według której zjawisko perswazji oparte jest na identyfikacji ja nadawcy i odbiorcy, które w procesie negocjowania intersubiektywnych znaczeń przystosowują nie tylko językowe obrazy świata, ale przede wszystkim wartości i postawy interlokutorów. Narzędziem umożliwiającym porozumienie jest retoryka, która ma charakter interdyscyplinarny. Postrzeganie interpersonalne to jeden z podstawowych impulsów dla działań retorycznych. Wykształcona w procesie interakcji jaźń społeczna, kontroluje zachowania i emocje, przez co jednostka buduje własne poczucie skuteczności, objawiające się pozytywną autoprezentacją.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies