Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Upheavals of emotions, madness of form : Mary M. Talbot’s and Bryan Talbot’s "Dotter of her father’s eyes" and a transdiegetised (auto)biographical commix

Tytuł:
Upheavals of emotions, madness of form : Mary M. Talbot’s and Bryan Talbot’s "Dotter of her father’s eyes" and a transdiegetised (auto)biographical commix
Autorzy:
Kusek, Robert
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
Mary M. Talbot
Lucia Joyce
life writing
commix
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
18048722
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/15850  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In 2012, Mary M. Talbot and Bryan Talbot joined the likes of Richard Ellmann, Gordon Bowker and Michael Hastings and in their graphic memoir Dotter of Her Father’s Eyes (2012) offered a new re-telling of James Joyce’s life, focusing, in particular, on the difficult relationship between the great Irish writer, and his daughter Lucia. However, the story of a complicated emotional bond between Joyce and Lucia was only a framework for an autobiographical coming-of age narrative about Mary M. Talbot herself and her violent relationship with James S. Atherton, a celebrated Joycean scholar and her very own “cold mad feary father”. Following Martha C. Nussbaum’s conception about cognitive and narrative structure of emotions postulated in Love’s Knowledge (1990) and Upheavals of Thoughts (2001), this article wishes to argue in favour of an organic connection between the volume’s thematic concerns and its generic affiliation. In other words, it discusses how a specific class of emotions pertaining to Lucia’s gradual mental disintegration can be adequately told only in a specific literary form, i.e. in a transdiegetised “commix”, an auto)biographical account which occupies a threshold space between a comic and a novel, fiction and non-fiction, biography and autobiography, words and pictures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies