Tytuł pozycji:
From readers to users and creators : migration of Polish press audience to the internet : results 2007-2011
Wpisane w zjawisko medialnej konwergencji migracyjne zachowania użytkowników są przedmiotem prac badawczych od wczesnego okresu rozwoju cyfryzacji w mediach. To przybierające na sile zjawisko ma kluczowe znaczenie dla rozwoju współczesnych mediów jako pośrednika w dotarciu przez reklamodawców do audytorium. Przeprowadzone przez autora badania dotyczą migracji czytelników prasy ku Internetowi w latach 2007-2011; badania ankietowe prowadzone w 2007 r. i 2011 r. obejmują łącznie grupę 800 osób (studentów czterech wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego II i III roku studiów stacjonarnych).
The migratory behavior of users, which is inscribed into the phenomena of media convergence, has been under research since the beginning of mass media digitalization. This occurrence has been gaining strength and is crucial for the evolution of modern media as an intermediary between advertisers and the audience. The research concerns migration of press readers to the Internet between 2007 and 2011; it was carried out using surveys in 2007 and 2011 and involved 800 full-time students of the second and third year from four different departments of University of Gdansk.