Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image of family in textbooks for grades 1 to 3 of primary school

Tytuł:
The image of family in textbooks for grades 1 to 3 of primary school
Obraz rodziny w podręcznikach szkolnych dla klas I - III
Autorzy:
Głąb, Izabela
Słowa kluczowe:
image, family, textbooks, mother, father
obraz, rodzina, podręcznik, matka, ojciec
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematyką mojej pracy jest „Obraz rodziny w podręcznikach szkolnych dla klasa I – III” napisanej pod kierunkiem dr Anny Sajdak. Jej celem jest wzbogacenie wiedzy na temat obrazu rodziny w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej. W pracy zawarłam odpowiedź na pytanie główne: Jak przedstawiony jest obraz rodziny w podręcznikach szkolnych dla klas I-III? Z którego wyprowadziłam pytania szczegółowe: Jakie relacje w rodzinie są odwzorowane w podręcznikach? Jakie role zawodowe członków rodziny są ukazywane w podręcznikach? Jakie funkcje w rodzinie pełni ojciec/ matka w podręczniku? Praca podzielona jest na dwie części: teoretyczną i empiryczną. Część teoretyczna pracy obejmuje omówienie zagadnień dotyczących rodziny, podręczników szkolnych oraz programu ukrytego w edukacji w świetle literatury. Część empiryczna pracy zawiera metodologię badań własnych, oraz analizę zebranego materiału badawczego. Po przeprowadzonej analizie zebranego materiału, zauważyłam jaki jest podział czynności wykonywanych przez rodziców kreowany w podręcznikach szkolnych. Matka przedstawiona jest jako osoba, która wypełnia wszystkie obowiązki domowe, zajmuję się wychowaniem dzieci, zapewnia im opiekę, dba o prządek w domu. Jest obecna w każdej sytuacji życiowej, stanowi punkt odniesienia we wszystkich działaniach swoich dzieci. Ojciec stoi w cieniu matki. Można z nim miło spędzić wolne chwile, pójść na spacer, zagrać w ulubioną grę, jednak nigdy nie pełni roli wychowawczej. Zawsze realizuje się zawodowo, jest głową rodziny, która utrzymuje dom i rodzinę.

The subject of my thesis is: “ The image of family in textbooks for grades 1 to 3 of primary school.” The thesis was written under the supervision of Anna Sajdak, PhD. Its aim is to enhance the knowledge of the image of family in early education textbooks. The thesis focuses on a problem of presentation of the image of family in textbooks for early education. The problem analysis results in following questions:•What family relations are reflected in textbooks?•How are professional role models illustrated?•What role of a mother/father is depicted in textbooks?The thesis is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part discusses the concept of family, textbooks and curriculum in the context of literature. The empirical part describes the methodology of respective examination as well as the analysis of the examined material. After the analysis I noticed the division of parental duties projected in textbooks. The mother is a person responsible for all household chores, children upbringing, securing day care and keeping order at home. She is present in every life event and is a benchmark for her children. The father is in the background. He can spend free time with his children, go for a walk, play their favourite games; however, he is devoid of any educative value. He always focuses on his career and, as the head of his family, provides them with financial resources.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies