Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation in school management - conditions for the process of change

Tytuł:
Evaluation in school management - conditions for the process of change
Ewaluacja w zarządzaniu szkołą - uwarunkowania procesu zmiany
Autorzy:
Forkasiewicz, Magdalena
Słowa kluczowe:
Management in school - evaluation - changes
Zarządzanie w szkole - ewaluacja – zmiany
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article identify changes in the school made based on the result of the external evaluation carried out under pedagogical supervision. The study was conducted with the participation of directors and teachers from three schools in Krakow. The first area of research concerned the discussion on the evaluation results, analysis of the result, drawing conclusions and making decisions based on them. Then examined, whether any action aimed to change the situation has been taken. Assumed one hypothesis. In case of one school it was confirmed fully. In case of other two, hypothesis was confirmed partially. The results show dependence between ways of working with the result of the external evaluation and the changes made in the schools. The study was based on literature related to management and education, law and regulations, statistical reports as well as articles related to education.

Ewaluacja w zarządzaniu szkołą – uwarunkowania procesu zmiany. Przedmiotem niniejszej pracy była identyfikacja zmian w szkole dokonywanych na podstawie pracy z wynikiem ewaluacji zewnętrznej przeprowadzanej w ramach nadzoru pedagogicznego. Badaniu zostali poddani dyrektorzy i nauczyciele trzech szkół w Krakowie. Pierwszy obszar badań dotyczył podejmowania dyskusji nad wynikami ewaluacji, dokonywania analizy wyniku, formułowania wniosków oraz podejmowania decyzji na ich podstawie. Następnie zbadano, czy podjęto działania, które miały na celu zmianę sytuacji. Przyjęto jedną hipotezę. W przypadku jednej szkoły hipoteza została potwierdzona w pełni. W pozostałych dwóch szkołach hipoteza została potwierdzona częściowo. Wyniki badań wskazują na zależność między sposobami pracy z wynikiem ewaluacji zewnętrznej a zmianami wprowadzanymi do szkół. Do pracy wykorzystano literaturę związaną z zarządzaniem i oświatą, ustawy, raporty statystyczne oraz artykuły związane ze szkolnictwem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies