Tytuł pozycji:
Buzz marketing as a method of shaping the companys image.
The theme of this thesis is buzz marketing as a method of shaping the company's image. Buzz marketing is a relatively new tool for brand image, hence my interest in him. With the increase in the Internet, there was quite a number of methods for shaping the company's image through the network. Buzz marketing is one of them. The main issue which I wanted to be addressed during the writing of this work is to demonstrate the effectiveness of mouth marketing company in matters of image. To do this study was carried out in Krakow Public Relations Agency-VanguardPr.The work consists of three parts: two chapters are theoretical in nature, last carried out an analysis of my research. The first chapter was devoted to explaining the fundamental issues related to marketing whispered, his relationship with traditional methods, such as advertising and the Internet. Discusses the various tools offered by buzz marketing, as well as factors influencing the creation and its life. The second chapter is based on the presentation of information related to the company's image, another very important concept that forms the subject of my work. Described is the role of public relations and the title of mouth marketing in creating the corporate image. The third chapter is presenting the course of my interviews conducted in the Agency VanguardPr. After analyzing the results I obtained the answer to bet my thesis - buzz marketing successfully on the formation affects the company's image, which is incontrovertible proof of it by offering frequent VanguardPr its customers, and their interest in this method.
Tematem niniejszej pracy licencjackiej jest marketing szeptany jako metoda kształtowania wizerunku firmy. Marketing szeptany jest stosunkowo nowym narzędziem wizerunkowym, stąd też moje zainteresowanie nim. Wraz ze wzrostem Internetu, pojawiła się spora liczba metod kształtowania wizerunku firmy za pomocą sieci. Szeptomarketing jest jednym z nich. Głównym zagadnieniem, którym chciałam się zająć podczas pisania tej pracy, jest udowodnienie skuteczności marketingu szeptanego w kwestiach wizerunkowych firmy. W tym celu przeprowadzone zostały badania w krakowskiej Agencji ds. Public Relations –VanguardPr. Praca składa się z trzech części: dwa rozdziały mają charakter teoretyczny, ostatni stanowi analizę przeprowadzonych przeze mnie badań. Pierwszy rozdział poświęcony został przedstawieniu podstawowych zagadnień związanych z marketingiem szeptanym, jego relacjami z tradycyjnymi metodami, tj. z reklamą oraz z Internetem. Omówione zostały poszczególne narzędzia oferowane przez marketing szeptany, a także czynniki wpływające na tworzenie oraz jego żywotność. Drugi rozdział opiera się na przedstawieniu informacji związanych z wizerunkiem firmy, kolejnym bardzo ważnym pojęciem składającym się na temat mojej pracy. Opisana zostanie rola public relations oraz tytułowego marketingu szeptanego w kreowaniu wizerunku firmy. Trzeci rozdział to przedstawienie przebiegu przeprowadzonych przeze mnie wywiadów w Agencji VanguardPr. Po przeanalizowaniu wyników uzyskałam odpowiedź na postawioną przeze mnie tezę – marketing szeptany sukcesywnie wpływa na kształtowanie wizerunku firmy, czego niezaprzeczalnym dowodem jest częste proponowanie go przez VanguardPr swoim klientom, oraz zainteresowanie ich tą metodą.