Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The phenomena of school failures: reasons, symptoms, a terapy

Tytuł:
The phenomena of school failures: reasons, symptoms, a terapy
Zjawisko niepowodzeń szkolnych: przyczyny, przejawy, terapia
Autorzy:
Dynia, Alicja
Słowa kluczowe:
school failures,reasons, symptoms, a terapy
niepowodzenia szkolne, przyczyny, przejawy, terapia
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy dyplomowej było zbadanie zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów na podstawie badań prowadzonych wśród uczniów, nauczycieli, pedagogów szkolnych klas wyższych szkoły podstawowej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale autorka opisuje istotę niepowodzeń szkolnych: definicję, przyczyny, fazy, skutki i działania eliminujące. A także charakterystykę rozwoju psychofizycznego ucznia między 11 a 13 rokiem życia i specyfikę drugiego progu szkolnego.Natomiast w drugiej części pracy umieszczono metodologię badań własnych obejmującą przedmiot i cel badań, problem główny, problemy szczegółowe, zmienne, wskaźniki, opis metody sondażu diagnostycznego oraz technik: wywiadu i ankiety, wykorzystanych w badaniach. Również znajduje się organizacja przebiegu badań i charakterystyka badanej grupy.W ostatniej części pracy, przedstawiono opis wyników badań własnych czyli przyczyny, przejawy, terapie w opinii badanych respondentów.Ostatni etap pracy, w którym przeprowadzono weryfikację otrzymanych wyników, wyraźnie widać, iż niepowodzenia to częsty a zarazem bardzo poważny problem, nie tylko uczniów, lecz także wychowawców i pedagogów szkolnych. Szkoła spełnia swoje funkcje podstawowe, jednak nie da się ukryć, że nauczyciele za niepowodzenia szkolne uczniów winią przede wszystkim rodziców, uczniów lecz zapominają o sobie.

The aim of my diploma work is to examine the phenomena of students’ school failures on the basis of the research carried out among students, teachers, pedagogues higher classes of the primary school. The work consists of four chapters. In the first one, the author describes the issue of school failures: the definition, reasons, phases, results, effects and the eliminational actions. What is more, the characteristic of psycho-physical development of a student aged between 11 and 13 and the specific of the second phase of teaching in primary school are placed.Furthermore, in the second part of my diploma work the metodologhy of my self -research presents the subject and the aim of the work, the main and detailed problems, variables, indicators and the description of methods and techniques used in the diagnostic research. The techniques used during my work are: an interview and a questionnaire. Moreover, the organisation of the course includes characteristics of examined group of students. The final phase of the diploma work presents the analysis of self-examined outcomes, symptoms and the terapy viewed by respondents. In the last part of my writing, in which the verification of received results is approached, it is clearly presented that school failures are occuring very commonly and in the same time it is a very important problem, concerning not only students but also teachers and pedagogues. The school fulfill its basic requirements and functions but undoubtedly teachers blame parents and students but they forget about yourself.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies