Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczanie zespołowe na lekcjach języka angielskiego

Tytuł:
Nauczanie zespołowe na lekcjach języka angielskiego
Team Teaching in the EFL Classroom
Autorzy:
Balant, Alexandra
Słowa kluczowe:
nauczanie zespołowe, współpraca między nauczycielami, rodzimy użytkownik języka, nierodzimy użytkownik języka
team teaching, teacher collaboration, native speaker, non-native speaker
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca dotyczy nauczania zespołowego i możliwości jego zastosowania na lekcjach języka angielskiego jako obcego. Nauczanie zespołowe (ang. team teaching) to termin określający sytuację w której dwóch nauczycieli wspólnie i równocześnie prowadzi te same zajęcia. Obecnie uważa się, że nauczanie zespołowe ma wiele zalet i może być korzystne zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. W części teoretycznej pracy znajduje się zarys historii nauczania zespołowego oraz przegląd korzyści, które mogą płynąć z zastosowania tej techniki nauczania, jak również omówienie reguł zapewniających prawidłowy przebieg nauczania zespołowego. W tej części zostały zawarte również praktyczne porady dla nauczycieli zainteresowanych tą techniką, jak również przegląd problemów, które mogą wystąpić podczas nauczania zespołowego. Empiryczna część pracy to opis badania jakościowego, które polegało na zastosowaniu nauczania zespołowego na lekcjach języka angielskiego przez okres sześciu miesięcy. Obserwacje na temat tego eksperymentu dydaktycznego zostały poczynione za pomocą badania kwestionariuszowego przeprowadzonego wśród studentów, jak również analizy transkryptów przeprowadzonych zajęć. Praca kończy się omówieniem ewentualnych możliwości zastosowania nauczania zespołowego w nauczaniu języka angielskiego jako obcego.

This thesis focuses on team teaching, an innovative teaching method which has potential for improving EFL instruction. Team teaching is a term used to describe a situation in which two teachers share a class and deliver instruction jointly, both being present in the classroom at the same time. Team teaching has been recognized as having a number of advantages for both learners and teachers. In the theoretical part of the thesis I give an overview of these advantages, as well as of the history of team teaching. I also present the principles of successful team teaching. This part also provides practical advice for teachers interested in implementing team teaching in their courses, and addresses the problems that may arise in a team taught classroom. The empirical part of this study is a qualitative exploration of the potential of team teaching in a Polish EFL classroom. An EFL class was team-taught for a period of six months. A survey was handed out to the students in order to gain insight and their opinions on team teaching. Recordings of the lessons were transcribed to provide examples of the advantages of having both a native and nonnative English teacher teaching together. The thesis concludes with a discussion of the potential of team teaching in the EFL context.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies