Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Agression in the school enviroment. The diagnosis and opinions

Tytuł:
Agression in the school enviroment. The diagnosis and opinions
Agresja w środowisku szkolnym. Diagnoza i opinie.
Autorzy:
Nowak, Ewelina
Słowa kluczowe:
agression, agressive behaviour, prevention, school, therapy
agresja, zachowania agresywne, profilaktyka, szkoła, terapia
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aggression has become a dominating occurrence in the last few years. This Thesis is dedicated to understanding opinions of the teachers, the parents and the students about aggression. The first part, basing on literature, explains basic idea of “aggression” and the reasons of aggressive behavior. Functions of the school as formalized educational institution both with manifestations of aggressive behavior at school and prevention of such behavior. The second part is a description of own research methodology.In the empirical part of this Thesis, which consists of chapter four and five , results of own research were presented and qualitative and quantitative analysis was made. Their object of the study was understanding the opinion of the teachers, the parents and the students on a subject of aggression at school. In the light of the research it was established, that the aggression is a common occurrence at school. A verbal aggression is occurs more often than a physical one.Also, the Thesis contains synthesis of gathered results. To sum this up, applications have been created for teaching practice.

Agresja w ostatnich latach jest zjawiskiem, które dominuje. Praca została poświęcona poznaniu opinii nauczycieli, rodziców oraz uczniów na temat zjawiska agresji w szkole. W części pierwszej, w oparciu o literaturę przedmiotu, wyjaśnione zostały podstawowe pojęcia, przyczyny zachowań agresywnych. Opisano funkcje i zadania szkoły jako sformalizowanej instytucji edukacyjnej, przejawy i zachowań agresywnych w szkole, oraz profilaktyki zachowań agresywnych. Drugą część pracy stanowi opis metodologii badań własnych.W części empirycznej, na którą składają się czwarty i piąty rozdział, zaprezentowano otrzymane wyniki badań własnych oraz dokonano ich jakościowej i ilościowej analizy. Ich przedmiotem było poznanie opinii nauczycieli, rodziców i uczniów na temat zjawiska agresji wśród młodzieży. W świetle dokonanego rozeznania ustalono, iż agresja w szkole jest zjawiskiem częstym. Częściej występuje agresja werbalna niż fizyczna. Praca zawiera również syntezę uzyskanych wyników, oraz utworzone zostały wnioski dla praktyki pedagogicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies