Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kierunki rozwoju prasy codziennej i dziennikarstwa w dobie konwergencji i nowych mediów

Tytuł:
Kierunki rozwoju prasy codziennej i dziennikarstwa w dobie konwergencji i nowych mediów
The directions of development of newspapers and journalism in the era of convergence and new media
Autorzy:
Kostrzewa, Weronika
Słowa kluczowe:
newspapers, citizen journalism, convergence, new media
prasa, dziennikarstwo obywatelskie, konwergencja, nowe media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of the author of this thesis was to analyze the directions of the development of press and journalism in the era of convergence of media in the Internet. The author is analyzing phenomenons connected with the convergence with a special focus on changes happening in the Polish market (example of Angora media group and Gazeta.pl). There are presented also the most interesting solutions from the worldwide, for example from the Asian market which develops as the fastest regarding to the latest analyzes (example of the Ohmy News) or from the western markets which were obviously effected by the influence of the Internet and convergence at first. Very important aspects of the thesis are the results of the survey (made by the author) which verified preferences of the consumers in age of 18-35 regarding to the traditional and new media. On this basis was built the first finding that the daily newspapers are still the main source of news but they should be distributed especially in the Internet. The author who analyzes this situation tries to find the answer to questions like: what is the power of the online media and why they develop so fast? What can offer the electronic newspapers to their readers? Are users of new media just consumers or do they participate in the process of making news? What kind of challenges are waiting for the journalists? This thesis is kind of a signpost which guides the reader to different aspects of the convergence of media in the Internet with a special focus on the daily newspapers.

Autorka pracy postawiła sobie za cel przeanalizowanie kierunków rozwoju prasy oraz dziennikarstwa w dobie konwergencji mediów do internetu. Analizie poddawane są zjawiska konwergencji mediów ze szczególnym naciskiem na przemiany, jakie można zaobserwować na rynku polskim (przykład działań spółki Agora i Gazety.pl). Prezentowane są tu również najciekawsze rozwiązania medialne ze świata, w tym z rynku azjatyckiego, który jak pokazują najświeższe badania rozwija się w tej chwili najprężniej na całym świecie (portal OhMy News) oraz z rynków zachodnich, które z oczywistych względów jako pierwsze zaczął ulegać silnym wpływom internetu i konwergencji. Punktem wyjścia stały się dla autorki pracy wyniki badania ankietowego, które weryfikowało preferencje i stosunek, jaki mają do starych i nowych mediów ich konsumenci w wieku 18-35. Na tej podstawie postawiono wnioski, o tym, że to wciąż prasa codzienna jest głównym źródłem informacji o wydarzeniach, jednak to w sieć powinna stawać się głównym narzędziem jej dystrybucji. Autorka analizując zastałą sytuacje, poszukuje zatem odpowiedzi na pytania o to: w czym tkwi siła mediów internetowych i dlaczego rozwijają się one w tak szybkim tempie? Co elektroniczne gazety mają do zaproponowania czytelnikowi i czy jest on nadal "tylko" konsumentem czy również ma inne możliwości pozwalające na aktywne uczestnictwo w tworzeniu przekazu? Jakie wyzwania stawiane są w dobie internetu przed dziennikarzami? Praca przyjmuje zatem formę pewnego drogowskazu kierującego czytelnika na różne, ważne aspekty konwergencji mediów w internecie, ze szczególnym uwzględnieniem prasy codziennej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies