Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visual identification on the market. The influence of rebranding of a company or a place on the social communication.

Tytuł:
Visual identification on the market. The influence of rebranding of a company or a place on the social communication.
Identyfikacja wizualna na rynku dóbr i usług.Jak zmiana wizerunku firmy lub miejsca wpływa na komunikację społeczną.
Autorzy:
Bułeczka, Anna
Słowa kluczowe:
corporate iidentity, image, rebranding, identification, communication
komunikacja wizualna, wizerunek, rebranding, logo, identyfikacja
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
First decade of the XXIst century brought huge boom on the market of goods. Progressive era of consumerism requires creation of new desires and needs for the people, that only market would be able to satisfy. Selection of needs and attractive from the consumers perspective goods is taking place through bilateral activity and adequate communication between consumers and producers/providers. Dialogue is not easy, because the interests of both parties are not always consistent: users are looking for the optimal offers, the producers want to achieve the highest possible profit. Help for one and the other is a system of visual identification of companies that supports the marketing and advertising process of companies, and at the same time determines the path that consumers can follow . The goal of this paper was to check if visual communication on the market of goods is important for customers and what its impact on communication with recipients is. Moreover, it tried to answer the question: can corporate image ones created be changed? And which consequences this change brings to consumers and companies? First chapter presents theory of physiology and psychology of the process of seeing, projecting and analyzing pictures and signs. Visual communication is being used to create the Corporate image, which is a part of the Corporate identity. Corporate image of one company consists of many factors, between which are logo, color and typography. Second chapter presents the biggest rebranding action on the polish market in 2011, when Era GSM was replaced by T-Mobile. Rebranding process assumed of usage of visual communication to communicate the change to customers. Not only Era changed its image, third chapter presents other examples of rebranding actions in Poland: Idea which has turned into Orange in 2005; CPN, which turned into Orlen; Wedel, that did not turn into Cadbury and Bonaqua, which must have changed its name into Kropla Beskidu. The banking sector changes the most often, next year Bank Zachodni WBK will turn into Santander Consumerbank. Also not only companies change their image to promote their brand. Liechtenstein used that unusuall tool to change its image on the international scene in 2004. The motives and results of this action are presented in chapter four. The customers’ opinion on advisability and effectiveness of the use of visual communication was investigated with a survey, which aim was to check the brand recognition, feelings that are associated with rebranding and customer behavior that follow it. The results of this analysis and comments on creating a brand for the state are presented in the chapter five.

Pierwsza dekada XXI-ego wieku przyniosła ludzkości prawdziwy boom na rynku dóbr i usług. Postępująca era konsumpcjonizmu bazuje na kreowaniu nowych potrzeb i pragnień u ludzi, które rynek będzie mógł zaspokoić. Selekcja wybranych potrzeb i atrakcyjnych z perspektywy odbiorców dóbr odbywa się w wyniku dwustronnej aktywności i odpowiedniej komunikacji pomiędzy owymi odbiorcami a producentami/usługodawcami. Nawiązanie dialogu nie jest łatwe, ponieważ interesy obu stron nie zawsze są zbieżne: użytkownicy szukają optymalnych ofert, producenci chcą osiągnąć jak najwyższy zysk. Pomocą dla jednych i drugich jest system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw, który wspomaga proces marketingowy i reklamowy firm, a przy tym wyznacza ścieżkę, którą mogą podążać konsumenci. Celem niniejszej pracy było sprawdzenie czy komunikacja wizualna na rynku dóbr i usług ma znaczenie, czy jest użyteczna w oczach odbiorców, jaki ma wpływ na komunikację z klientami. Praca ta próbuje znaleźć również odpowiedź na pytanie, czy raz stworzony przekaz – strategia wizerunkowa przedsiębiorstwa – może ulec drastycznej zmianie i jakie taka zmiana niesie konsekwencje tak dla odbiorców, jak i dla firm. W pierwszym rozdziale przybliżona została teoria, fizjologia i psychologia procesów widzenia, projektowania oraz analizowania obrazów i znaków. Komunikaty wizualne są wykorzystywane do kreowania identyfikacji przedsiębiorstw i tworzenia tzw. Corporate image, który jest częścią Corporate identity. Na wizerunek firmy składa się wiele czynników, jednak to jej logo, kolorystyka i charakter pisma, jakiego używa, są jej wizytówką zewnętrzną. W zmieniającej się rzeczywistości niektóre przedsiębiorstwa zmieniają właścicieli, więc i nazwy, inne po prostu odświeżają swój wizerunek, żeby odzwierciedlał rozwój jakiemu podlegają. Istnieją również firmy o bardzo mocnej pozycji rynkowej, nazywane supermarkami, które chronią swój wizerunek, swoje rozwiązania w zakresie designu i pozycję, do której doszły, w ramach ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej. Na końcu pierwszego rozdziału podjęta została próba odpowiedzi na pytanie, czy łatwiejsze jest wejście na rynek z nową marką czy z rozpoznawalnym brandem. W drugim rozdziale przedstawiona została największa tegoroczna zmiana brandu/marki na polskim rynku, kiedy to Era GSM została zastąpiona prze T-Mobile. Proces rebrandingowy na ogromną skalę zakładał użycie komunikacji wizualnej do komunikacji z klientami. Nie tylko Era zmieniła nazwę i wizerunek. W trzecim rozdziale przedstawiono przykłady innych znaczących akcji rebrandingowych w Polsce, m.in. zmianę Idei na Orange w 2005 roku, CPN, który został zastąpiony przez Orlen, Wedel, który nie dał się zamienić na Cadbury, Bonaquę, która musiała zostać Kroplą Beskidu oraz bardzo często zmieniający się rynek banków i instytucji finansowych, gdzie już przygotowywana jest zmiana Banku Zachodniego WBK na Santander Consumerbank. Nie tylko firmy i przedsiębiorstwa tworzą i promują swoje marki. Do niecodziennego sposobu poprawy swojego wizerunku na arenie międzynarodowej posunęło się mini państwo Liechtenstein, które stworzyło dla siebie w 2004 roku nowy brand. Motywy i rezultaty stworzenia marki Liechtenstein można zobaczyć w rozdziale czwartym. Dla zbadania opinii samych użytkowników na temat celowości i skuteczności używania przez producentów komunikacji wizualnej do komunikacji z odbiorcami dóbr konsumpcyjnych została przeprowadzona ankieta mająca na celu sprawdzenie rozpoznawalności marek, uczuć, które wiążą się z rebrandingiem, oraz zachowań konsumenckich, które po nim następują. Analiza wyników tej analizy oraz komentarze dotyczące tworzenia marki dla państwa są przedstawione w rozdziale piątym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies