Tytuł pozycji:
Territorial marketing and brand recognition on the example of the province of Lubelskie
Marketing terytorialny to jedna z nowszych koncepcji zarządzania rozwojem przestrzennym, która oparta na położeniu geograficznym. Ogólnie jest rozumiany jako intensyfikacja komunikacji między jednostką osadniczą a potencjalnymi klientami w danym regionie. Przykład działań marketingowych na rozpoznawalność Marki Lubelskie w celu promocji Regionu Lubelskiego jest dobrą ilustracją zastosowania marketingu terytorialnego w Polsce. Praca zawiera szczegółową analizę dotyczącą wybranych działań marketingowych Regionu Lubelskiego z ostatnich kilku lat. Działania te oceniono pod kątem ich wpływu na rozpoznawalność marki. Okazuje się, że intensywne działania marketingu terytorialnego, w postaci działań promocyjno-wizerunkowych zwiększyły rozpoznawalność marki. Na podstawie zebranego materiału oceniono rozpoznawalność marki oraz jej wzrost pod wpływem marketingu terytorialnego.
Territorial marketing is one of the newer concepts of spatial development management, which is based on the geographical location. It is generally understood as the intensification of communication between a settlement and potential clients in the region. An example of marketing activities on Lubelskie brand recognition to promote the Lubelski Region is a good illustration of the use of territorial marketing in Poland. The paper contains a detailed analysis of selected marketing activities of the Lublelski Region in the past few years. These activities are assessed for their impact on brand recognition. It appears that the intense activity of territorial marketing, in the form of image promotion increased brand recognition. On the basis of the collected material brand recognition and its increase under the influence of territorial marketing has been evaluated.