Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socio-economic transformation in Poland, cultural institution management based on Czerwonoprądnicki Dom Kultury case

Tytuł:
Socio-economic transformation in Poland, cultural institution management based on Czerwonoprądnicki Dom Kultury case
Transformacja społeczno-gospodarcza w Polsce a zarządzanie instytucją kultury na przykładzie Czerwonoprądnickiego Domu Kultury w Krakowie.
Autorzy:
Olszówka, Monika
Słowa kluczowe:
instytucja kultury – strategia zarządzania – marketing – transformacja – dom kultury
Keywords: cultural institution – management strategy – marketing – transformation – community centre
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnień z zakresu transformacji społeczno-gospodarczej w Polsce w sektorze kultury. Przede wszystkim starano się przedstawić warunki w jakich zaszły zmiany w kwestiach zarządzania instytucjami kultury oraz proces komercjalizacji kultury. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwsze dwa stanowią część teoretyczną, ostatni część empiryczną. W pierwszym rozdziale omówiono przemiany organizacyjne i prawne w funkcjonowaniu instytucji kultury, które wymogła transformacja ustrojowa. W drugim rozdziale zostały zaprezentowane koncepcje marketingowe, wykorzystywane we współczesnym zarządzaniu instytucją kultury, w oparciu o nową rolę odbiorcy kultury jako konsumenta.Rozdział trzeci stanowi studium przypadku tj. opisanie funkcjonowania i działalności, od momentu założenia – 1983 rok, do roku 2012, Czerwonoprądnickiego Domu Kultury jako placówki przynależącej do Spółdzielni Mieszkaniowej „Czerwony Prądnik”. Ostatni rozdział zwraca również uwagę na problematykę zarządzania domem kultury w opinii dyrektora.

The main purpose of this work is to introduce the range of issues concerning socio-economic transformation in the cultural sector in Poland. First off all the conditions in under which management issues of cultural institution was changed and the process of cultural commercialization were tried to be presented. This dissertation consists of three chapters. The first two sections are enclosed in theoretical part, and the last chapter is empirical part. In the first chapter organizational and legal transformations in the functioning of cultural institution, which was forced by systemic transformation, was discussed. In the second section were presented marketing concepts which are used in contemporary cultural institution management, based on a new role of recipient of culture as a consumer. The third chapter contains case study that is describe the functioning and actions of Czerwonoprądnicki Dom Kultury as the facility belonging to housing association “Czerwony Prądnik”, since the founding in 1983 till 2012. This last part draws attention to the problem of management of the house of Culture in the opinion of the Director.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies