Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chinese business culture.

Tytuł:
Chinese business culture.
Kultura biznesu w Chinach.
Autorzy:
Jóźwik, Joanna
Słowa kluczowe:
kultura, kultura biznesu, Chiny, kultura biznesu w Chinach
culture, business culture, chinese business culture
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Business culture is a term which is difficult to define. It has direct connection with national culture, it grows from national culture. If we want to explain what is business culture we shoul always difine it with specific country context. Nowdays we have many definition and typhology of culture which make us easier to clasyfy culture but more and more people try to avoid so strict frames because it can cause conclusion that some cultures are better than the other one. If we want to be familiar with chinese business culture we have to know basic values, philosophy, past and current politics, economy and social matters. It is very easy for missunderstanding. Basic terms like guanxi, mianzi, negotiation, problems with saying NO should be known. Hard to say if chinese business culture will change and come closer to western one. Maybe we will have to change our business culture and adapt ourselfs to chinese standards.

Pojęcie kultury biznesu jest pojęciem trudnym do zdefiniowania. Wyrasta ono bezpośrednio z kultury danego państwa. Kultura biznesu powinna być więc definiowana tylko w kontekście jednego, wybranego kraju a i to jest dużym uproszeniem. Na kulturę biznesu składają się: stosunek do rzeczywistości, normy, wartości, zachowania. Współcześnie istnieje wiele typologii, które ułatwiają nam sklasyfikowanie danej kultury. Powoli zaczyna się jednak odchodzić od bardzo szerokich i ogólnych podziałów gdyż mogą one prowadzić do wartościowania kultur. Poza tym jednorodne społecznie i etnicznie społeczeństwa nie istnieją już prawie w ogóle. Wielokulturowość jest faktem.Aby dobrze poznać i zrozumieć chińską kulturę biznesu należy zapoznać się z podstawowymi wartościami charakterystycznymi dla tej kultury, z przeszłą i obecną sytuacją polityczną, ekonomiczną i społeczną. Znając korzenie takich a nie innych zachowań będziemy w stanie odczytać je poprawnie i zrozumieć. Bez zrozumienia i akceptacji nie będziemy w stanie współpracować z Chińczykami. Chcąc robić interesy w Chinach należy zapoznać się z najczęstszymi zachowaniami jakie reprezentują nasi chińscy partnerzy. Trzeba poznać takie pojęcia i zachowania jak: guanxi, pojęcie twarzy, idealnego szefa, rolę negocjacji oraz kontraktu a także kwestię mówienia "nie". Bez znajomości tych elementarnych pojęć bardzo łatwo o błędne odczytanie zachowań co może doprowadzić do zerwania rozmów handlowych czy współpracy ekonomicznej. Ciężko jest rozsądzić czy chiński sposób robienia interesów będzie się zbliżać do zachodniego czy wręcz przeciwnie, to my będziemy musieli się dostawać do chińskich standardów. W przypadku Chin bardzo ciężko o długoterminowe i wiarygodne prognozy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies