Tytuł pozycji:
Zasoby Internetu jako inspiracja i pomoc dydaktyczna w pracy polonisty i jego ucznia w gimnazjum
In the first chapter I discuss and analyze about selected educational portals, which students use most often. Then I suggest other websites, typically Polish language. In the second chapter I analyze survey information. However, in the third chapter I present my ideas lessons.
Swoje rozważania na temat Internetu jako inspiracji w pracy polonisty przedstawiam w postaci trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omawiam i analizuję wybrane portale edukacyjne, z których uczniowie najczęściej korzystają. Następnie proponuję inne serwisy internetowe, typowo polonistyczne, które zawierają szeroką gamę zagadnień z tego przedmiotu. Swoje badania na temat wykorzystania Internetu w celach edukacyjnych na lekcji języka polskiego opieram także na pracach doświadczonych pedagogów. W drugim rozdziale analizuję informacje uzyskane z wcześniej przeprowadzonych przeze mnie badań ankietowych w gimnazjum w Szczekocinach. Dotyczą one przede wszystkim częstotliwości i sposobu korzystania z Internetu w procesie edukacyjnym. Ankiety przeprowadzam zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli, aby móc rzetelnie ocenić użyteczność Internetu w procesie nauczania. Natomiast w trzecim rozdziale prezentuję własne pomysły lekcji z wykorzystaniem Internetu jako pomocy dydaktycznej. Propozycje te zamieszczam w postaci konspektów lekcji.