Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Students as information users in information deficiency and information overload

Tytuł:
Students as information users in information deficiency and information overload
Studenci jako użytkownicy Internetu w sytuacji deficytu i nadmiaru informacji.
Autorzy:
Pelowska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
NADMIAR INFORMACJI - DEFICYT INFORMACJI - STUDENCI - WYSZUKIWANIE INFORMACJI KOMPETENCJE INFORMACYJNE
INFORMATION OVERLOAD - INFORMATION DEFICIENCY - STUDENTS - INFORMATION SEEKING - INFORMATION LITERACY
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Paper examines information deficiency and information overload phenomena on the Internet and describes their essential features. Drawing on examples from literature and former studies, consequences of both information deficiency and overload are pointed out and strategies to cope with them are suggested. The aim of the poll is to analyse behavior and emotional attitudes of Polish students in view of their search abilities. Results and findings presented in the work confirm the significance of information literacy both in education and everyday life information seeking. The research emphasizes important role of librarians and information professionals in enhancing information skills and information ecology.

Praca dotyczy problematyki deficytu i nadmiaru informacji w Internecie oraz opisuje cechy charakterystyczne tych zjawisk. Bazując na literaturze przedmiotu i wcześniejszych badaniach, przedstawiono konsekwencje niedoboru i przeciążenia informacją; opisano i zasugerowano strategie, stosowane intuicyjnie oraz realnie pomocne w radzeniu sobie z niekorzystnymi konsekwencjami tych zjawisk. Celem badań ankietowych było zanalizowanie i porównanie przekonań, reakcji i emocji polskich studentów w świetle ich umiejętności wyszukiwawczych. Uzyskane wyniki potwierdzają istotne znaczenie kompetencji informacyjnych zarówno w edukacji, jak i w życiu codziennym. Wnioski podkreślają ważną rolę bibliotekarzy i profesjonalistów informacji w propagowaniu ekologii informacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies