Tytuł pozycji:
ADVERTISING IN POLISH SOCIAL MEDIA CAMPAIGN ON THE EXAMPLE OF "CULTURE COUNTS!"
Celem niniejszej pracy jest próba analizy zjawiska reklamy społecznej w Polsce po 1989 roku na przykładzie kampanii „ Kultura się liczy! ”.Działalność reklamowa kampanii społecznych została przedstawiona jako jeden z elementów kształtujących świadomość społeczeństwa w czasach „kryzysu kultury”, obrazując spadek aktywności społecznej polaków od połowy lat dziewięćdziesiątych. W pracy zostały opisane kampanie społeczne propagujące treści kulturowe w Polsce i na świecie, wywołując dyskusję na temat znaczenia kultury, jej roli i wpływu na wartości estetyczne społeczeństwa oraz gospodarkę.W pracy przedstawiono zagadnienia teoretyczne dotyczące tematu reklamy kampanii oraz marketingu społecznego, wykorzystując opracowania na temat reklamy społecznej (Dominika Maison. Piotr Wasilewski „Propaganda Dobrych Serc, czyli pierwszy tom o Reklamie Społecznej” oraz Dominika Maison. Piotr Wasilewski „Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej”), ale także materiały i artykuły dostępne na stronach internetowych, które opisują kryzys kultury w Polsce i na świecie. W pracy zostały wykorzystane także metody badań GUS, dotyczące aktywności kulturalnej społeczeństwa polskiego od 1990-2009 oraz metody badań społecznych (analiza treści, obserwacja zjawisk społecznych) oraz metody historyczne.
The aim of presented thesis is to analyse the phenomenon of social advertising after 1986, taking into consideration the case of “ Culture counts” campaign. Advertising activity of social campaigns was presented as one of elements which shapes social consciousness in time of “cultural crisis”. It depicts decrease of Poles’ social activity since the mid-90s. The work describes social campaigns which promote culture in Poland as well as abroad, eliciting discussion about the meaning of culture, its role and influence on esthetical values of society and economy.The thesis presents theoretical concepts concerning the theme of advertising campaign and social marketing. It based on bibliographical sources (Dominika Maison. Piotr Wasilewski “Propaganda of Good Hearts, the First Volume of Social Advertising” and Dominika Maison. Piotr Wasilewski “ The Virtuous Propaganda of Goodness, the Second Volume of Social Advertising”), materials available in the Internet and articles describing cultural crisis in Poland and other countries. What is more it derives from GUS methods of researches connected with cultural activity of polish society from 1990 to 2009 as well as sociological methods of researches ( observation of sociological phenomena, analyse of content) and historical methods.