Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Culture jamming - kontestacja i subwersja w erze masowej komunikacji.

Tytuł:
Culture jamming - kontestacja i subwersja w erze masowej komunikacji.
Culture jamming - defiance and subversion in an era of massive communication
Autorzy:
Heynar, Maria
Słowa kluczowe:
CONSUMPTION SOCIETY CRITICS CULTURE JAMMING \nDEFIANCE MASS COMMUNICATION
CULTURE JAMMING KONTESTACJA KRYTYKA MASOWA KOMUNIKACJA SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest przedstawienie teorii krytycznej społeczeństwa konsumpcji oraz analiza działań subwersywnych w jego ramach. Metodą badawczą zastosowaną w niniejszej pracy jest analiza treści przeprowadzona z perspektywy hermeneutyki podejrzeń. W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę i rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego, a także charakterystykę masowej komunikacji. Autorka dochodzi do wniosku, że rozwój społeczeństwa masowego i nastawnie epoki ponowoczesności istotnie zmieniły charakter masowej komunikacji. Wydaje się również, że ponowoczesna kultura konsumpcji stwarza pewien obszar do działań dla kontestatorów. Rozdział drugi przedstawia w zarysie krytykę społeczeństwa konsumpcji sformułowaną przez trzech teoretyków Guy Deborda, Herberta Marcusego i Jeana Baudrillarda. W rozdziale trzecim podjęto próbę przeanalizowania form sprzeciwu wobec społeczeństwa konsumpcyjnego. Autorka przedstawia i poddaje analizie różne formy kontestacji, kładąc nacisk na zjawisko culture jammingu, któremu bliżej się przygląda.W zakończeniu przedstawiono wnioski i podjęto refleksję nad mechanizmem kooptacji. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu i źródła internetowe, związane z krytyką społeczeństwa konsumpcyjnego, masową komunikacją i kontestacją.

The purpose of this master thesis is presentation of critical theory concerning consumption society and subversion actions taken within it. Research method, undertaken in this work is hermeneutics.The first chapter depicts genesis, evolution of consumption society and outlines character of massive communication. Author concludes that evolvement of mass society and postmodernism era, has changed the character of mass communication vitally. It is possible to conceive that, postmodern consumption culture, leaves some space for dissenters.The second chapter delineates critic of consumption society introduced by Guy Debord, Herbert Marcuse and Jean Baudrillard.The third chapter is an attempt to carry out research over dissimilar forms of protest formed towards consumption society. Author presents and brings under analysis different form of defiance, taking into consideration culture jamming, as its special form.The last part presents the results and is a reflection over the phenomena of co-optation. The master thesis is based on literature of mass consumption criticism and Internet sources.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies