Tytuł pozycji:
Funkcjonowanie dzieci i młodzieży w świecie wirtualnym. Na przykładzie analizy blogów internetowych
Powyższa praca dotyczy tematyki blogów internetowych. W pierwszym rozdziale scharakteryzowałam młodych, korzystających z Internetu. Opisałam też różne aspekty funkcjonowania tej grupy w sieci, a konkretnie: kontakty i innymi osobami, kształtowanie tożsamości, emocje, język. W rozdziale drugim przedstawiłam zagadnienia dotyczące blogów, a w szczególności: definicji, rodzajów, funkcji, autorów i odbiorców. Kolejny rozdział stanowi część metodologiczną mojej pracy. Określiłam tutaj przedmiot, cel oraz problematykę moich badań. Ponadto, wyznaczyłam zmienne i wskaźnik, metody i techniki badań oraz scharakteryzowałam badaną grupę. Badaniami ankietowymi zostały objęte 52 osoby, które odpowiedziały na wysłany do nich kwestionariusz. Poza tym, analizie zostały poddane także blogi internetowe nastolatków. Rozdział piąty stanowił analizę moich badań. Odpowiedziałam w nim na postawione przeze mnie problemy badawcze, które dotyczyły: sposobu prezentacji treści na blogach, motywacji do ich pisania, tematów blogów, relacji nawiązywanych w sieci, szans oraz zagrożeni wynikających z prowadzania tych stron.
The paper consist of 5 chapters. First chapter contains a description of people who use the Internet. I described a variety of aspects of this group in the network: contacts with others, shaping identity, emotions and language. In the second chapter I presented the issue on blogs, in particular: the definition, types, functions, authors and recipients. The next chapter is part of the methodology of my paper. Here described the object and purpose of my research. In addition, variables and indicator, methods and techniques of research and research group. The study involved 52 young people, who responded to a questionnaire sent to them. In addition, I analyzed blogs that are created by teenagers. The paper finishes with examining the results of the research. At the end I answered the research questions on the blogs, the presentation of the content, motivation for writing, contacts on the Internet, chances and risks resulting from conducting these pages.