Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceptions of dermocosmetics on the pharmacy market by professionals and users

Tytuł:
Perceptions of dermocosmetics on the pharmacy market by professionals and users
Postrzeganie dermokosmetyków na rynku aptecznym przez profesjonalistów i użytkowników
Autorzy:
Kuras, Anna
Słowa kluczowe:
dermocosmetics | pharmacy cosmetics | cosmeceuticals | dermatoceutics | active cosmetics
dermokosmetyk | kosmetyki apteczne | kosmeceutyki | dermatoceutki | aktywne kosmetyki
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska, dotyczy grupy produktów dostępnych na rynku aptecznym, wśród której panuje wiele niejasności. Temat wydaje się o tyle interesujący, gdyż niewiele jest literatury dotyczącej tego problemu, a poruszane kwestie budzą wiele wątpliwości.Kosmetyki dystrybuowane przed apteki określane jako „dermokosmetyki”, „kosmetyki apteczne”, „kosmeceutyki”, „kosmetyki dermatologiczne”, „dermatoceutyki”, „aktywne kosmetyki” nie posiadają statusu prawnego, a jedynie status funkcjonalny, używany do celów marketingowych przez producentów kosmetyków. Dotyczy to głównie wymagań, jakim podlegają te produkty, sposobu ich oznakowania, zakresu kompetencji organów nadzoru. Z prawnego punktu widzenia kosmetyki o działaniu leczniczym tak naprawdę nie istnieją (1).Zarówno wśród konsumentów jak również w środowiskach farmaceutycznych panuje przekonanie, że kosmetyki sprzedawane w aptekach to zawsze produkty o szczególnym składzie, jakości i działaniu, a tym samym produkty, które podlegają szczególnym przepisom prawnym, innym, niż pozostałe kosmetyki (2).W niniejszej pracy przedstawiono analizę wyników badań dotyczących postrzegania dermokosmetyków przez profesjonalistów, których reprezentują farmaceuci i technicy farmaceutyczni oraz przez samych użytkowników zwanych konsumentami.Badania zostały przeprowadzone w styczniu 2011 roku na wyżej wymienionych grupach respondentów. W badaniu użyto metodę sondażu diagnostycznego techniką ankiety środowiskowej. Narzędziem badawczym był kwestionariusz.Z przeprowadzonych badań wynika, że istnieje zapotrzebowanie na dermokosmetyki na rynku aptecznym. Klienci aptek używają ich codziennie i uważają je za skuteczne. Zdecydowana większość farmaceutów i techników farmaceutycznych chce posiadać dermokosmetyki w swojej ofercie sprzedażowej.Dermokosmetyki są jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi przemysłu farmaceutycznego.Mam nadzieję, że niniejsza praca przyczyni się do lepszego poznania tematu dermokosmetyków na rynku aptecznym.

This research concerns a group of products on the pharmacy market, among which there is a lot of confusion. Theme seems to be such interesting, because there is little literature according to this problem, and discussed issues create many questions.Cosmetics distributed by the pharmacy are called "dermocosmetics", "pharmacycosmetics", "cosmeceuticals", they have no legal status, and have functional status only, which is used by cosmetics manufacturers for marketing purposes. This applies mainly to the requirements that are subject to these products, the way of labelling, the competence of supervisors. From a legal point of view, curative cosmetics do not really exist.Both in the consumer and pharmaceutical environments, it is believed that cosmetics sold in pharmacies are always the product of a special composition, quality, and function, and thus these products, which are subject to specific legislation, other than different cosmetics.This paper presents an analysis of the results of research on the perception of dermocosmetics by professionals, which are represented by the pharmacists and pharmaceutical technicians and by the users, called consumers.The study was conducted in January 2011 on the above mentioned groups of respondents. The study used a method of diagnostic survey by the environmental technology. The research tool was a questionnaire.The study shows that there is a need for dermocosmetics at the pharmacy market. Pharmacy customers use them every day and consider them to be effective. The vast majority of pharmacists and pharmaceutical technicians wants to have dermocosmetics in their sales offer.Cosmetics are one of the most growing areas of the pharmaceutical industry. I hope that this research will contribute to a better understanding of the dermocosmetics subject on the pharmacy market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies