Tytuł pozycji:
Tłumaczenie ang -
Work is based on the analysis of advertising texts and indication mythical narration, which are focused on storytelling. The main assumption of this study is proving the hypothesis that storytelling is based on narrative researches and analysis. Structural mythical analysis of C. Levi-Strauss and reaserches of W. Propp, draw the main axis of this work. The study is not limited to the anthropological and linguistic areas. There is also a marketing perspective that can not be ignored, analyzing advertising texts. Reconstruction of the marketing view refers to the theory of G. Zaltman.
Praca skupia się na analizie tekstów reklamowych, oraz wskazaniem w ich obszarze struktury mitów, opartych na zasadzie storytellingu. Głównym założeniem opracowania jest udowodnienie hipotezy, że storytelling opiera się na zasadach badań i analiz narratologicznych. Strukturalne analizy mitów C. Levi-Straussa i badania W. Proppa rysują główną oś tematyczną pracy.Opracowanie nie ogranicza się do sfery antropologicznej i językowej. Pojawia się także perspektywa marketingowa, której nie sposób pominąć, analizując teksty reklamowe. Rekonstrukcja problemu ujętego w ten sposób odwołuje się do teorii G. Zaltmana.