Tytuł pozycji:
Rola systemu komunikacji na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeniowego AVIVA
Praca poświęcona jest roli systemu komunikacji w firmach ze szczególnym uwzględnieniem firmy Aviva. Zawiera próbę zdefiniowania systemu informacji i komunikacji, jej celów i funkcji. Analizie poddano definicje informacji i komunikacji, cele i funkcje systemu informacyjnego, formy i rodzaje komunikowania się w firmie, rodzajach komunikacji: komunikacji ustnej i komunikacji pisemnej, zarządzaniu wiedzą.Podjęto próbę charakterystyki firmy Aviva, jej historii powstania, narzędzi wykorzystywanych w kierowaniu zespołem. W ankiecie podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: czy proces komunikacji w firmie Aviva w Nowym Targu jest prawidłowo zorganizowany. Analiza odpowiedzi ankietowanych pozwoli zweryfikować postawione hipotezy i próbę wykazania kierunków poprawy systemu komunikacji w firmie.
This thesis is devoted to the role of the communication system in companies taking into special consideration Aviva Insurance Company. It contains an attempt to define information and communciation system, their aims and functions. The definition of the information and communciation systems as well as the aims and functions of the infomation system, forms and types of communciation in the company, types of communictaion: oral communcation and written communication and knowledge management have been analized.An attempt has been made at characteristic of the Aviva company, the history of its origin, the tools used in managing the team. In the survey an attemp has been made at answering the question: is the process of communciation in the Aviva company in Nowy Targ properly organised. The analysis of the answers given in the survey will help to verify made hipothesis and an attempt at revealing the ways of improvement the communication system in the company.