Tytuł pozycji:
Creating the image at public institutions on the example the University of Agriculture in Krakow
The object of the present work is creating the image at public institutions on the example of the University of Agriculture in Krakow. In the course of carried out own investigations, seek the answers on the question, in what the way are the workings realized the image at the university? It was used in this aim the method of the interview with the workers the University of Agriculture in Krakow. The got results of investigations showed that the process of creating the image became more and more important for this institution of the education on the higher level. However the strategy PR until now not was worked out, though he is her preparation and initiation indispensable in the aim of the correct leadership of the planned activity public relations. The analysis also showed that the university undertook workings directed both to the internal environment, how and the external organization. The special pressure lies down on the organization of party and events (their number grows up with every year), which they are the opportunity to meet with the representatives of surroundings. The university cooperates near this with different organizations and all kinds of the media. She moreover created the coherent system of the visual identification which influences her image profitably.
Przedmiotem niniejszej pracy jest kreowanie wizerunku w instytucjach publicznych na przykładzie Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie. W toku przeprowadzanych badań własnych, poszukiwano odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób realizowane są działania wizerunkowe w uczelni wyższej? Posłużono się w tym celu metodą wywiadu z pracownikami Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Uzyskane wyniki badań pokazały, że proces tworzenia wyobrażenia staje się coraz ważniejszy dla omawianej instytucji kształcenia na poziomie wyższym. Jednak do tej pory nie została opracowana strategia PR, choć jej przygotowanie i wdrażanie jest niezbędne w celu prawidłowego prowadzenia planowej działalności public relations. Analiza wykazała także, że Uniwersytet podejmuje działania skierowane zarówno do środowiska wewnętrznego, jak i zewnętrznego organizacji. Szczególny nacisk kładzie na organizowanie imprez i wydarzeń (z każdym rokiem wzrasta ich liczba), które są okazją do spotkań z przedstawicielami otoczenia. Uczelnia współpracuje przy tym z innymi organizacjami oraz wszystkimi rodzajami mediów. Ponadto stworzyła spójny system identyfikacji wizualnej, który wpływa korzystnie na jej wizerunek.