Tytuł pozycji:
To the educational role of the family in the rural environment
Moja praca magisterska składa się z czterech rozdziałów. Pierwszą część swojej pracy poświęciłam opisowi funkcji rodziny i typologii rodzin. Starałam się dokładniej przyjrzeć wpływowi przemian wybranych funkcji rodziny, które dokonały się w Polsce i na świecie na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Opisuję znaczenie rodziny dla społeczeństwa. Rozdział pierwszy zamyka charakterystyka rodziny – od wielopokoleniowości do rodziny nuklearnej.Rozdział drugi przedstawia informacje na temat stylu wychowania i postaw rodzicielskich. Najważniejszym jednak jest podrozdział o kulturze pedagogicznej rodziców, gdyż tam opisałam wszystko to, co składa się właśnie na świadomość wychowawczą rodziców.W rozdziale trzecim szerzej prezentuję, w jaki sposób organizowałam proces badawczy, przedstawiam cel, problematykę i wstępne przypuszczenia co do wyników przeprowadzonych badań.W rozdziale czwartym znajdują się wyniki analizy przeprowadzonych przeze mnie badań i refleksje na temat zadań wychowawczych rodzin w środowisku wiejskim. Uzyskane dzięki badaniu informacje pozwolą uświadomić rodzicom wpływ rodziny na rozwój dziecka.W niniejszej pracy chciałam przedstawić świat wartości i style wychowania na grupie rodziców wiejskich. Rodzina wiejska jest to grupa różniąca się od modelu rodziny miejskiej. Polsce, i nie tylko, jest istotną częścią społeczeństwa. Mam nadzieję, że przedstawione przeze mnie elementy teoretyczne, jak i własne badania, zarysowały rzetelny i prawidłowy obraz tego, jak rodziny z terenów wiejskich rozumieją i realizują zadania wychowawcze.
My thesis consists of four chapters. The first part of my job description is devoted to family functions and typology of families. I tried to look more closely at the influence of changes and selected functions of the family, which took place in Poland and in the world over the past decades. J am describing the importance of family to society. Thhe characteristics of the closes the first chapter family – from Multi generation to the nuclear family.The second chapter presents information about style of paranting and parental attitudes. But the most important is the section culture teaching parents. I described everything is the most Essentials In parents. educational awareness.In the third chapter I concentrate on the organization of the research process, I present purpose, issues and preliminary assumptions regarding the results of their investigations.The fourth chapter includes an analysis of results of my research and reflection on the educational role of families in rural areas. Information obtained through the survey will inform parents of the influence on childran development.In this paper I want to present the world of values and parenting styles on a group of parents in rural areas. Rural family is a group different from the model of urban families. Poland, and not only is an important part of society. I hope that I have presented a theoretical as well as my own research, emerged fair and correct picture of how families from rural areas understand and carry out educational tasks