Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Style radzenia sobie ze stresem a satysfakcja z życia kierowców samochodów ciężarowych

Tytuł:
Style radzenia sobie ze stresem a satysfakcja z życia kierowców samochodów ciężarowych
Relation between styles of cope with stress and life satisfaction among truck drivers
Autorzy:
Borówka, Kamila
Słowa kluczowe:
styles of cope with stress, life satisfaction, truck drivers, coping, stress
style radzenia sobie ze stresem, satysfakcja z życia, kierowcy samochodów ciężarowych, radzenie sobie ze stresem, stres
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma charakter empiryczny. Jej celem jest wykazanie związku pomiędzy stylami radzenia sobie ze stresem a satysfakcją z życia wśród kierowców samochodów ciężarowych.W badaniu zostały postawione hipotezy, które miały na celu zweryfikować czy zmienne demograficzne oraz konkretne style radzenia sobie ze stresem mają wpływ na poziom zadowolenia z życia. Badanie zostało przeprowadzone wśród 50 mężczyzn, którzy są czynnymi kierowcami samochodów ciężarowych. Zastosowane metody badawcze to ankieta kierowcy pojazdu mechanicznego, SWLS, czyli Skala Satysfakcji z Życia oraz Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS.Część teoretyczna pracy dotyczy tematyki stresu. Przedstawia podejścia teoretyczne i terminologiczne, jego źródła i możliwe następstwa. Wyróżnia rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem. Kolejnym zagadnieniem poruszanym w tej części jest satysfakcja z życia, która została ujęta w kontekście psychologicznym i społecznym. Osobny rozdział dotyczy charakterystyki profilu zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. Przybliża on specyfikę zawodu, zakres obowiązków, zagrożenia zawodowe i możliwą profilaktykę.

This thesis is experiental. The main objective of this thesis is to show relation between styles of cope with stress and life satisfaction among truck drivers.The research hypotheses were designed to verify that the demographic variables and specific styles of coping with stress have an impact on the level of satisfaction with life. The survey was conducted among 50 men who are active truck drivers. The research methods used are: the driver of a motor vehicle survey, life satisfacion scale survey and coping with stressful situations questionnaire CISS.Theoretical part of the thesis concerns matter of stress. It presents theoretical approaches and terminology, sources of stres and possible consequences. Thesis mention styles of cope with stres. Another subject in this part is the satisfaction with life, which was recognized in the psychological and social context. A separate chapter presents the characteristic of the professional truck driver profile. Chapter shows specific of the job, occupational hazards and possible prevention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies