Tytuł pozycji:
Strategie promocyjne fundraisingowych kampanii społecznych na przykładzie programu „Grunt to rodzina” realizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja
Due to the nature of social fundraising campaigns which are aimed not only to promote the idea of philanthropy, but also to raise funds to help the needy, in the first chapter it is discussed what are the grounds and the philosophy of fundraising. As it turns out fundraising is not just asking for money, but most of all building lasting relationships with the sponsor. The thesis describes fundraising methods and tools, but also interesting ideas of raising funds. The subsequent chapter deals with the social marketing. There is a description of its specific tools, such as the social advertising and social campaigns. There is also presented the process of creating the campaigns and the essential role of the volunteering in their implementation. In the third chapter there is a description of the promotional strategies used in social fundraising campaigns. There are mentioned such issues as connection between the word of philanthropy and the commercial marketing, building a credible PR in non-governmental organizations and the word of social medias which are nowadays a great source promotion. The last chapter presents the Saint Nicholas Fundation, which is the pioneer in conducting effective and innovative social fundraising campaigns. One of the most recognizable campaigns is “There is nothing like family”, which detailed analysis is presented in the thesis.
Ze względu na specyfikę fundraisingowych kampanii społecznych, które mają na celu nie tylko promowanie idei filantropii, ale także zbiórkę funduszy na pomoc potrzebującym, w pierwszym rozdziale wytłumaczone zostały podstawy i filozofia fundraisingu, który jak się okazuje, jest nie tylko proszeniem o pieniądze, ale przede wszystkim budowaniem trwałych relacji z darczyńcami. W pracy zostały opisane również metody i narzędzia fundraisingowe, oraz ciekawe pomysły na zbiórkę funduszy.Kolejny rozdział traktuje o marketingu społecznym. W pracy znaleźć można opis konkretnych narzędzi, którymi się posługuje, czyli reklamy społecznej i kampanii społecznych. Przedstawiony został również proces tworzenia kampanii i istotna rola wolontariatu podczas ich przeprowadzania. W trzecim rozdziale znajduje się opis strategii promocyjnych stosowanych w fundraisingowych kampaniach społecznych. Przeczytać w nim można o połączeniu świata filantropii z marketingiem komercyjnym, budowaniu wiarygodnego PR w organizacjach pozarządowych i świecie mediów społecznościowych, które w dzisiejszych czasach są doskonałym źródłem promocji. W ostatnim rozdziale przedstawiona została Fundacja Świętego Mikołaja, która jest pionierem w przeprowadzaniu skutecznych i nowatorskich fundraisingowych kampanii społecznych. Do najbardziej rozpoznawalnych zalicza się kampania „Grunt to rodzina”, której dokładna analiza została przedstawiona w tej pracy.