Tytuł pozycji:
REALIZACJA ZASAD SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWAMI ZAGRANICZNYMI I POLSKIMI
Koncepcja społecznej odpowiedzialności wymusza na przedsiębiorstwach poszukiwanie nowych systemów funkcjonowania, ponieważ ponoszą one odpowiedzialność za zanieczyszczenie środowiska naturalnego, likwidację miejsc pracy, różnice społeczne. Niniejsza praca zawiera rozważania na temat społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy stanowi bazę teoretyczną dalszych rozważań. Przedstawiono w nim liczne definicje społecznej odpowiedzialności. Rozdział ten systematyzuje elementy koncepcji CSR. Autorka przedstawia również przegląd poglądów na temat tej koncepcji. Podstawowym celem pracy jest analiza realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przez dwa przedsiębiorstwa międzynarodowe (Danone i IKEA) oraz dwa przedsiębiorstwa polskie (KGHM i PKN Orlen. Podsumowanie pracy zawiera porównanie realizacji społecznej odpowiedzialności w wyżej wymienionych przedsiębiorstwach. Z analizy wynika, iż koncepcja społecznej odpowiedzialności jest w każdym z nich realizowana w bardzo dużym stopniu. Nie ma też większych różnic, jeśli porównuje się przedsiębiorstwa międzynarodowe i polskie.
Concept of social responsibility enforces the companies to find out new ways of functioning , since they take on the responsibility for the environmental pollution, reduction of workplace number and economic inequalities. This thesis contains speculation about social responsibility of companies. First chapter serves as a theoretical basis for further speculations, including numerous definitions of social responsibility. This chapter puts the elements of CSR concept in systematic order. Author presents an overview of opinions regarding this concept. Fundamental purpose of this thesis is an analysis of the implementation of social responsibility concept by two international enterprises (Danone i IKEA) and two domestic enterprises (KGHM i PKN Orlen. Document summary includes comparison of social responsibility implementation in above mentioned companies. Result of this analysis shows clearly, that in each of the companies the social responsibility concept has been implemented in a high grade. No bigger differences between domestic and foreign companies are observed.