Tytuł pozycji:
Kompetencje organizacji w systemie zarządzania jakością laboratorium.
The work outline the issues of organizational competences in the quality management system. The aim of this study is to examine how the quality management system allows to build the competencies of the organizations.The work consists of four chapters. The first two relate to the theory, namely the definition, development and implementation of methods of quality management system and its impact on the competitiveness of the organization. Here, it is moved the evolution of the standards laboratory and explanation of the contents of ISO 17025. The second, practical part deals with Centralne Laboratorium in Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Krakowie and its competencies.
Praca porusza kwestie kompetencji organizacyjnych w systemie zarządzania jakością. Celem pracy jest zbadanie w jaki sposób system zarządzania jakością pozwala budować kompetencje organizacji. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze dwa dotyczą teorii, tj. definicji, rozwoju i metod wprowadzania systemu zarządzania jakością oraz jego wpływu na konkurencyjność organizacji. Tu także jest poruszany temat ewolucji standardów laboratoryjnych i wyjaśniana jest treść normy ISO 17025. Druga, praktyczna część dotyczy Centralnego Laboratorium w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Krakowie i jego kompetencji.