Tytuł pozycji:
Restrictions on advertising in the jurisdiction by the Court of Justice of the European Union
Praca magisterska pt. "Ograniczenia reklamy w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej" nie wyczerpuje w całości zagadnienia związanego z reklamą, stanowi jedynie zbiór najważniejszych kwestii jej dotyczących. Rozważania w niej zawarte rozpoczynają się od ogólnego wprowadzenia do terminologii prawa reklamy i przeanalizowania kształtujących się na przestrzeni lat definicji pojęcia „reklama”, od tych najstarszych aż po czasy współczesne. Następnie przedstawione zostały najważniejsze funkcje i cele jakie przypisywane są reklamie przez specjalistów zajmujących się prawem reklamy. W rozdziale I poruszona zostanie kwestia reklamy w kontekście wolności traktatowych, gdyż niewątpliwie prawo unijne jest podstawą dla uregulowań dotyczących reklamy w ustawodawstwie krajowym. Rozdział II dotyczy zagadnienia swobody przepływu towarów, gdyż wydaje się być ono najważniejsze jeśli mowa o prawie reklamy. Praca przybliża orzecznictwo traktujące o wyżej wspomnianej swobodzie i poruszone w nim kwestie dotyczące tego tematu. W części tej zostało również poświęcone miejsce dla prawnych aspektów reklamy wybranych towarów.Rozdział III opisuje kwestię ograniczenia reklamy w kontekście swobody świadczenia usług. W tym miejscu przeanalizowana jest również kwestia reklamy wprowadzającej w błąd i reklamy porównawczej. Następnie w rozdziale tym przeanalizowana została reklama pod kątem zagadnienia nieuczciwej praktyki handlowej. W kolejnej części uwaga poświęcona została złożonej problematyce reklamy porównawczej i przedstawienia jej w aspekcie prawnym- problem użycia znaku towarowego konkurenta.Ostatni rozdział porusza kwestię reklamy jako czynu nieuczciwej konkurencji i analizuje pod tym kątem reklamę sprzeczną z dobrymi obyczajami, reklamę ukrytą, reklamę uciążliwą i wprowadzającą w błąd oraz reklamę porównawczą.
Thesis entitled: "Restrictions on advertising in the jurisdiction by the Court of Justice of the European Union" does not entirely exhaust the issues associated with advertising, it is merely a collection of the most important points concerning them. Considerations contained in the thesis begin with a general introduction to the terminology connected with the right of publicity. Thesis brings closer jurisdiction concerning the free movement of goods and the matters raised in this topic. In the next section attention is paid to the complex problems of comparative advertising and presenting it in the light of law.