Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Deregulation of the EU air transport sector and its harmonization with the EU competition law: developments, process and consequences.

Tytuł:
Deregulation of the EU air transport sector and its harmonization with the EU competition law: developments, process and consequences.
Deregulacja europejskiego transportu lotniczego i jego harmonizacja z unijnym prawem konkurencji: rozwój, proces i konsekwencje.
Autorzy:
Gołąbek, Michał
Słowa kluczowe:
Unia Europejska, transport lotniczy, deregulacja, prawo konkurencji, pomoc państwowa dla przedsiębiorstw
EU, air transport, deregulation, competition law, state aid to undertakings
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem mojej pracy magisterskiej jest opis zmian, które zaszły na przestrzeni ostatnich dwóch dekad na europejskim rynku transportu lotniczego, w szczególności na rynku pasażerskich linii lotniczych. W poszczególnych rozdziałach pracy opisuję jak dokładnie przebiegała deregulacja rynku lotniczego, której celem było przekształcenie „flagowych” przewoźników w spółki działające zgodnie z zasadami wolnego rynku i z unijnym prawem konkurencji oraz jakie były bezpośrednie konsekwencje deregulacji dla tych przewoźników.W celu dogłębnego zilustrowania problematyki pracy, w pierwszym rozdziale zostały szczegółowo przedstawione procesy legislacyjne przeprowadzone przez Radę Europy jak i Komisje Europejską, a dokładnie implementacja tzw. „pakietów deregulacyjnych”. W następnych rozdziałach koncentruję się na harmonizacji działania przewoźników lotniczych z unijnym prawem konkurencji, w szczególności z art. 101-102, art. 107 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz Rozporządzeniem Rady nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw. Analiza każdego przepisu i jego zastosowanie w dziedzinie transportu lotniczego zostały poparte szczegółowym przedstawieniem wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej a także decyzji Komisji Europejskiej dotyczących tej materii. Ostatni rozdział prezentuje wymierne korzyści deregulacji w postaci zwiększonego popytu i podaży usług lotniczych na rynku europejskim i polskim.

The aim of my master thesis is to describe in details how the European market structure of air transport has gone through changes caused by deregulation. Prior to the said deregulation air carriers had been state-owned and excluded from the European competition rules. In subsequent chapters I present the development of air transport markets, in particular passenger air transport, its deregulation and harmonization with the European competition law. In order to illustrate the issue I provide, in the first chapter, an in-depth analysis of legislative processes applied by the Council and the European Commission, namely the implementation of so-called “deregulation packages”. Then, I investigate how Articles 101-102 and Article 107 TFEU have been applied to air transport. Moreover, I devote one subchapter to application of Council Regulation 139/2004 on control of concentration between undertakings in the said materiae. Furthermore, every analysis of each provision is exemplified with judgments of the Court of Justice of the European Union as well as with decisions of the European Commission. My thesis is concluded with chapter presenting the consequences of deregulation, namely higher demand and supply of air transport services.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies