Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The new products in marketing research. Comparative analysis.

Tytuł:
The new products in marketing research. Comparative analysis.
Nowe produkty badawcze na rynku badań marketingowych. Analiza porównawcza
Autorzy:
Wójcik, Joanna
Słowa kluczowe:
marketing research, new products research, innovation, research agencies in Poland, comparative analysis
badania marketingowe, nowe produkty badawcze, innowacja, agencje badawcze w Polsce, analiza porównawcza
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is the assessment of the level of products’ innovation in research agencies in Poland. The analysis diagnoses the occurrence of new research products in the offers on research agencies’ www sites. Author presents the definition of marketing research, the history of research’s development and research industry in Poland and in the world. Next, defines the concept of new product and innovation in marketing research. The comparative analysis shows different level of innovation in research agencies. 56% of agencies are companies with low levels of innovation, 35% of companies have an average level of innovation and 8% of the agencies that are highly innovative companies. These agencies have in their offer all or almost all of the new research products included in the analysis. These are: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.

Celem pracy jest ocena poziomu innowacyjności oferowanych przez agencje badawcze w Polsce, produktów badawczych. Przeprowadzona analiza ma za zadanie zdiagnozować występowanie nowych produktów badawczych w ofertach zamieszczonych na stronach internetowych agencji badawczych. Autor charakteryzuje badania marketingowe, przedstawia historię rozwoju badań oraz branży badawczej w Polsce i na świecie. Następnie przybliża obecny stan rynku badawczego w skali globalnej, jak i krajowej. Aby zdefiniować pojęcie nowych produktów badawczych i innowacyjności, dla celów niniejszej pracy autor dokonuje przeglądu charakterystyk pojęcia produktu, innowacyjności i w końcu nowego produktu w marketingu i na tej podstawie określa pojęcie nowego produktu w badaniach marketingowych. Przeprowadzona analiza porównawcza wykazała zróżnicowanie poziomu innowacyjności agencji badawczych w Polsce. 56% agencji to firmy o niskim poziomie innowacyjności, 35% firm charakteryzuje się średnim poziomem innowacyjności, natomiast 8% to agencje będące wysoko innowacyjnymi podmiotami. Agencje te posiadają w ofercie wszystkie lub niemal wszystkie nowe produkty badawcze uwzględnione w analizie. Są to: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies