Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena procesu zarządzania jakością w placówce opieki zdrowotnej na przykładzie Niepołomickiego Centrum Profilaktyczno-Leczniczego

Tytuł:
Ocena procesu zarządzania jakością w placówce opieki zdrowotnej na przykładzie Niepołomickiego Centrum Profilaktyczno-Leczniczego
Evaluation of quality management in healthcare facility for example Niepołomice Centrum Profilaktyczno-Lecznicze.
Autorzy:
Machowska, Małgorzata
Słowa kluczowe:
process quality management, healthcare facilities, ISO, certification audit, the process of accreditation, ISO 9000.
proces zarządzania jakością, placówki opieki zdrowotnej, Certyfikat ISO, audyt certyfikacyjny, proces akredytacja, norma ISO 9000.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy była ocena procesu zarządzanie jakością w Niepołomickim Centrum Profikatyczno - Leczniczym. W charakterystyce najważniejszych metod zarządzania jakością posłużono się przeglądem dostępnej literatury źródłowej. Wstępnie rozpoznano specyfikacje pracy analizowanej jednostki, oraz dokumentacje archiwalną dotyczącą procesu zarządzania jakością. W ocenie procesu zarządzania jakością przeprowadzono analizę korzyści i kosztów zarówno finansowych jak i niefinansowych. Dodatkowo przedstawiono przyczyny rezygnacji Przychodni z procesu dalszej certyfikacji ISO. Wyniki przeprowadzonych analiz wyraźnie pokazują, iż proces certyfikacji ISO był bardzo kosztowny i nie przyniósł zakładanych na wstępie korzyści.

The aim of this study was to evaluate the process of quality management in Niepołomickie Centrum Profilaktyczno - Lecznicze. The most important characteristics of quality management methods were reviewed in the available literature source. Initially diagnosed job specifications analyzed unit, and archival documentation concerning the quality management process. In the assessment of the quality management process and analysis of benefits and costs, both financial and non-financial. Addition, there are reasons for the resignation of the process of further ISO certification. The results of these analyzes clearly show that the ISO certification process was very expensive and did not bring the expected benefits.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies