Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samoocena i przeżywanie czasu a wybrane aspekty zachowań młodzieży niedostosowanej społecznie

Tytuł:
Samoocena i przeżywanie czasu a wybrane aspekty zachowań młodzieży niedostosowanej społecznie
Self-esteem and the experience of time and some aspects of the behavior of socially maladjusted youth.
Autorzy:
Klisiewicz, Bernadeta
Słowa kluczowe:
perspective perception of time, self-esteem, socially maladjusted youth
perspektywa postrzegania czasu, samoocena, młodzież niedostosowana społecznie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym tematem pracy jest samoocena i perspektywa postrzegania czasu młodzieży niedostosowanej społecznie. Samoocena w dużym stopniu ma wpływ na funkcjonowanie jednostki, dlatego uważam, że w procesie resocjalizacji jest to czynnik nad którym warto się skupić. Badania Zimbardo i Boyd wykazały, że również perspektywa postrzegania czasu na znaczny wpływ na zachowanie, podejmowanie decyzji i styl życia. W pracy zostały przedstawione poszczególne perspektywy postrzegania czasu i różne koncepcje ich dotyczące. Praca zawiera również rozdział dotyczący samooceny w wieku dorastania. Przedstawione zostały też różne, ciekawe wyniki badań, które pozwoliły na sformułowanie hipotez. Badania miały na celu wykazanie, czy między perspektywą postrzegania czasu a samooceną istnieje związek. Skupiono się również na zależności między perspektywą postrzegania czasu a ocenami z zachowania i wynikami w nauce. Badania wykazały, że istnieje zależność między perspektywą postrzegania czasu a samooceną. Im lepiej widziana przeszłość, tym wyższy poziom samooceny. Jeśli chodzi o oceny z zachowania, badania wskazały ujemną korelację. Świadczy to o tym, że pozytywnie pamiętana przeszłość, nie wpływa pozytywnie na obecne funkcjonowanie młodzieży niedostosowanej społecznie. Na końcu pracy zawarto wnioski, proponując wprowadzenie nowych działań resocjalizacyjnych, mających na celu pracę nad pozytywną przeszłością młodzieży niedostosowanej społecznie, oraz pracę nad poziomem ich samooceny

The self-esteem and perspective perception of time of young pepole with socials problems is a main subject of that thesis. The self-esteem to a large degree influence on popeole's life so i think it is very important factor in work with these children and young people.Zimbardo's and Boyd's experiments showed clearly that perspective perception of time influence on people's behaviour, decisions and chosen life style. In thesis i showed particular perpectives and differents conceptions.I wrote also about self-esteem in teen-age. There is a lot of others, interesting experiment results which let me to write differents hypothessis. The main question in my experiment was if exist something common between perspective perception of time and self-esteem. I concentrated also on perpective perception of time , behaviour deegres and learninf results. The experiment showed clearly: if past was seen in positive perpective, the self-esteem was higher. Different was with behaviour marks, because the experiment showed negative corelation. It means that past seen well don't infulence positively on pople and children functioning . At the end of thesis i showed results, conclusions and new propositions for socialisinig work with childrens and youth, and for making higher their self-esteem what is really important in that all process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies