Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Management of cultural institutions in the experience economy. The Seweryn Udziela Ethnographic Museum in Kraków - case study.

Tytuł:
Management of cultural institutions in the experience economy. The Seweryn Udziela Ethnographic Museum in Kraków - case study.
Zarządzanie instytucją kultury na rynku doznań. Muzeum Etnograficzne im. Seweryna Udzieli w Krakowie - studium przypadku
Autorzy:
Mędrak, Weronika
Słowa kluczowe:
RYNEK DOZNAŃ, ZARZĄDZANIE KULTURĄ, ETNOGRAFIA, ZARZĄDZANIE HUMANISTYCZNE
EXPERIENCE ECONOMY, CULTURE MANAGEMENT, MUSEUM, ETHNOGRAPHY, HUMANISTIC MANAGEMENT
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem prezentowanej pracy jest próba ukazania sposobu zarządzania instytucją kultury na rynku doznań na przykładzie muzeum jako miejsca, którego misją jest dostarczanie określonych treści niematerialnych, różnorakich doznań, nie tylko estetycznych. Stanowi ono grunt do refleksji na temat umiejscowienia instytucji kultury na rynku doznań oraz sposobu ich funkcjonowania. W pierwszej części pracy pochylam się nad koncepcją rynku doznań, jej genezą i kluczowymi dla niej mechanizmami,, sposobem zarządzania organizacją na tym etapie konkurencji rynkowej oraz głównymi aktorami tego otoczenia rynkowego. Następnie drugi rozdział poświęcony jest muzeum, jego historii, misji, umiejscowieniu go na rynku doznań i płynącymi z tego konsekwencjami. Ostatnia część stanowi ilustrację do powyższych rozważań w formie studium przypadku Muzeum Etnograficznego w Krakowie. Z przeprowadzonych przeze mnie badań wypływają wnioski, że koncepcja zarządzania na rynku doznań może stanowić inspirację dla zarządzających muzeum, a wykorzystanie narzędzi wynikających z tej koncepcji sprawia, że oferta jest bardziej zróżnicowana i nakierowana na odbiorcę.

The subject of this thesis is an attempt to show the methods of management of cultural institutions in the experience economy on the basis of museum as the organization which provides various, not only aesthetic, experience. It provides a context for reflection on the location of cultural institutions in the experience economy and the way they function. In the particular sections I focus on: the concept of experience economy, the methods of management and the main actors, the history of museum and its mission, the location of this institutions in the experience economy and the consequences of this locus. The last part provides the illustration for my reflections based on case study. My studies lead to conclusions that the concept of experience economy can provide an inspiration for museum management as well as a useful tool to make the offer more varied and person-oriented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies