Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Estetyka wideo w Benny's video Miachaela Hanekego, The Ring Gore'a Verbinskiego oraz Idiotach Larsa von Triera

Tytuł:
Estetyka wideo w Benny's video Miachaela Hanekego, The Ring Gore'a Verbinskiego oraz Idiotach Larsa von Triera
Video aesthetics in Bennys Video by Miachael Haneke, The Ring by Gore Verbinski and The Idiots by Lars von Trier
Autorzy:
Kozak, Maciej
Słowa kluczowe:
video aesthetics, video reception, intermediality
estetyka wideo, odbiór wideo, intermedialność
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In my work I describe the characteristics of the video aesthetics and the nature of its reception. As the most important of its features, I am indicating, the intermediality. Above all, I'm interested in video art’s ability to create a connection between film and television. What's more by following the process of transferring a cinematic movie to the video it can be noted, how it effects the audience. By conducting the analysis of, Benny's Video (1992) by Michael Haneke, The Ring (2002) by Gore Verbinski and Idiots (1998) by Lars von Trier, I describe how each of the directors uses video aesthetics’ qualities in his films. As a result, it can be seen how the filmmakers respond to the technological development of recording equipment.

W swojej pracy opisuję cechy estetyki wideo oraz charakter jej odbioru. Jako najważniejszą cechę, tego medium wskazuję intermedialność. Przede wszystkim, interesuje mnie możliwość tworzenia połączenia filmu i telewizji, w przestrzeni wideo. Co więcej, śledząc proces transferu filmu kinowego na nośnik wideo można zauważyć, jakie skutki dla widzów, wynikają z wprowadzenia do dystrybucji kaset VHS. Przeprowadzając analizy Benny's Video (1992) Michaela Hanekego, The Ring (2002) Gore'a Verbinskiego oraz Idiotów (1998) Larsa von Triera, opisuję, w jaki sposób, każdy z reżyserów wykorzystuje cechy estetyki wideo w swoich filmach. Dzięki temu, można zauważyć, jak twórcy kina reagują na rozwój technologiczny sprzętu nagrywającego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies