Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwijanie postawy twórczej uczniów na lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej

Tytuł:
Rozwijanie postawy twórczej uczniów na lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej
Developing students creative attitude during Polish lessons in high school
Autorzy:
Kamińska, Sylwia
Słowa kluczowe:
creativity; pedagogy; Polish lessons
twórczość; kreatywność; pedagogika; język polski;
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Master thesis, which is titled “Developing student’s creative attitude during Polish lessons in high school” draws attention to the necessity for stimulating creativity in the course of school education. Dissertation has three main parts. First of them shows current state of knowledge about creative abilities, demonstrates the complexity of this problem and also recalls some of the most recognized methods aimed at stimulating unusual way of thinking. In next chapter included, in turn, report of author’s research on creativity of young people and their Polish language teachers of the selected schools. All information presented in these parts of master thesis made it possible to give exemplary Polish lessons for creativity, which are included in the last chapter.

Praca magisterska pod tytułem: „Rozwijanie postawy twórczej uczniów na lekcji języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej” zwraca uwagę na konieczność stymulowania kreatywności młodych ludzi w toku edukacji państwowej. Rozprawa składa się z trzech głównych części. Pierwsza z nich prezentuje aktualny stan wiedzy dotyczący zdolności twórczych, przekonuje o złożoności zjawiska, a także przywołuje kilka najbardziej uznanych metod mających na celu pobudzanie do nieszablonowego myślenia. W rozdziale kolejnym zamieszczono zaś relację z własnych badań nad twórczością młodzieży oraz nauczycieli polonistów wybranych liceów i techników. Wszystkie informacje zaprezentowane w niniejszych partiach pracy pozwoliły na opracowanie przykładowych polonistycznych lekcji (do) kreatywności, których konspekty zamieszczono w ostatnim rozdziale.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies