Tytuł pozycji:
Factors determining consumer behavior and buying decision process during grocery shopping (sweets)
The aim of this thesis is an analysis of factors influencing consumer behavior and buying decision process during grocery shopping (sweets), and the extrapolation of the determinants which induce consumers to make specific buying choices. The first part of the paper focuses on theoretical issues defining the field and terminology pertaining to consumer behavior, then I move on to the analysis of internal and external market factors responsible for shaping consumer behavior. The final chapter is based on practical survey conducted among consumers, with conclusion containing the analysis and summary of specific market factors influencing consumer behavior. The survey method allowed me to accept /reject previously established research premises.
W niniejszej pracy analizie poddano zagadnienia skupiające się na czynnikach kształtujących zachowania nabywców w procesie podejmowania decyzji zakupowych na rynku artykułów spożywczych (słodyczy). Celem pracy było przeanalizowanie determinantów, które mają wpływ na dokonanie zakupu przez konsumentów. Początek pracy opiera się na zagadnieniach teoretycznych, wyjaśniających pojęcia związane z konsumentem oraz zachowaniami konsumpcyjnymi. W dalszej części praca skupia się na omówieniu wewnętrznych oraz zewnętrznych uwarunkowań zachowań nabywców. Ostatnia część tej pracy jest częścią praktyczną i opiera się na analizie rynkowych czynników mających wpływ na zachowania konsumentów. W tym celu wykorzystano metodę ankietową. Zastosowanie metody ankietowej pozwoliło uzyskać potwierdzenie lub odrzucenie wcześniej przyjętych założeń badawczych.