Tytuł pozycji:
Czy i w jaki sposób metodologia edukacyjnej wartości dodanej wpływa na poprawę jakości kształcenia matematycznego? Opis i wnioski z badania uczestniczącego przeprowadzonego w wybranym liceum ogólnokształcącym
- Tytuł:
-
Czy i w jaki sposób metodologia edukacyjnej wartości dodanej wpływa na poprawę jakości kształcenia matematycznego? Opis i wnioski z badania uczestniczącego przeprowadzonego w wybranym liceum ogólnokształcącym
In what way methodology of school value added influence on the improvement of the quality mathematics education? Description and conclusions of study involved, was taken in the choosen high school.
- Autorzy:
-
Kukułka, Małgorzata
- Słowa kluczowe:
-
school value added
edukacyjna wartość dodana
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My work is talking about advanced topics of educational diagnosis which was implemented in the Polish education system through external examinations. In particular, it contains a description of the methodology of school value added, that’s a basic measure of efficiency in school for a few years in Poland. There was analysis and interpretation of indicators of school valued added in the paper, based on the results of the matriculation examination of the selected high school. There was formulated conclusions about the educational situation of the institution on the basis of that indicators. The result of the study is to answer the question about the impact of the methodology of school valued added to improve the quality of mathematics education.
Praca dotyczy zagadnień zaawansowanej diagnostyki edukacyjnej realizowanej w polskim systemie edukacji poprzez egzaminy zewnętrzne. W szczególności zawiera opis metodologii edukacyjnej wartości dodanej, która od kilku lat jest w Polsce podstawową miarą efektywności pracy szkoły. W oparciu o wyniki egzaminu maturalnego wybranego liceum ogólnokształcącego w pracy dokonano analizy i interpretacji wskaźników EWD, na podstawie których sformułowano wnioski o sytuacji edukacyjnej tej placówki. Wynikiem przeprowadzonych badań jest próba odpowiedzi na pytanie o wpływ metodologii EWD na poprawę jakości kształcenia matematycznego.