Tytuł pozycji:
Environmental elements in a socially responsible business on the example of Danone Poland company
Społecznie odpowiedzialne zarządzanie środowiskiem stanowi współcześnie młodą i dynamicznie rozwijającą się gałąź nauki o zarządzaniu. Z uwagi na często niemierzalny charakter kosztów i zysków z CSR, dyskusja o opłacalności stosowania tej polityki nie została rozstrzygnięta. Autor w niniejszej pracy bada system zarządzania środowiskiem w Danone, jego totalny, społeczny i zorientowany na interesariusza charakter. Dla uzyskania kompletności badanego modelu zbadano świadomość ekologiczną oraz świadomość działalności środowiskowej Danone na próbie społeczności lokalnej. Na podstawie Kompleksowego Modelu Zarządzania Interesariuszami zbadano charakter relacji wyżej opisanych podmiotów. Zauważono dzięki temu niską świadomość ekologiczną badanych oraz zaznaczono pole do rozwoju dla przedsiębiorstwa w komunikacji z interesariuszami. Hipotezy badawcze oraz później wnioski zostały oparte na analizie dotychczasowych badań oraz literatury naukowej w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu, zarządzania środowiskiem, zarządzania interesariuszami, zarządzania przez jakość.
Socially responsible environmental management nowadays is young and dynamically developing branch of science of management. Due to unmeasurable character of CSR’s costs and profits, discussion about profitability of this policy usage is not resolved. In this dissertation author study Danone environmental management system and its total, social, stakeholder oriented character. Also author conducts researches about local society ecological awareness and their awareness of Danone activity to get whole examinated model complete. Based on Stakeholders Management Complex Model author conduct research of both model participants relationship. Noted low ecological awareness in the group of respondents and indicated the field of development in company – stakeholder communication. Hypotheses and next – clues both are based on previous researches and scientific literature in the fields of Corporate Social Responsibility, environmental management, stakeholders management, quality management.