Tytuł pozycji:
THE ROLE AND MEANING OF THE ADVERTISEMENT IN CREATING THE IMAGE OF NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS
The thesis focuses on the phenomenon of social advertising and its impact on the image of non-government organizations (NGOs). This work is made for explanation all the issues related to social advertising in scope presented above. Main purpose of this work is presentation of social advertising in such way that the reader will be able to recognize true meaning and importance of these concepts. Second subject which has been also presented in this work is related to recognition of the specificity of ads in NGOs, with stress at specific differences between important aspects of different organizations. This work describes the role of social advertising in NGOs, how to create successful ads and what tools should have been used to provide such type of promotion. Content analysis was prepared to demonstrated, how advertising influences the perception and creation of the image of NGOs. Twelve social advertising has been analyzed with all their details. The analysis includes descriptions of selected ads and their confrontations with each other in different thematic groups.
Praca koncentruje się na zjawisku reklamy społecznej i jej wpływu na wizerunek organizacji pozarządowych. Niniejsza praca ma za zadanie wytłumaczyć wszystkie zagadnienia powiązane z reklamą społeczną, w taki sposób, by czytelnik poznał znaczenie tych pojęć, ale również poznał specyfikę reklamy w organizacjach pozarządowych. Ważnym aspektem są owe organizacje. W pracy opisano jaką rolę pełnią, w jaki sposób tworzą reklamę i do czego im służy takie narzędzie promocji.Analiza treści miała na celu wykazanie jak reklama wpływa na postrzeganie i kreowanie wizerunku organizacji pozarządowych. Szczegółowej analizie poddano dwanaście reklam społecznych. Analiza zawiera zarówno opisy wybranych reklam, jak ich konfrontacje ze sobą w poszczególnych grupach tematycznych.