Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The risk of Internet and video game addiction in the environment of lower secondary school students. Assessment and social-pedagogic factors.

Tytuł:
The risk of Internet and video game addiction in the environment of lower secondary school students. Assessment and social-pedagogic factors.
Zagrożenie uzależnieniem od Internetu i gier komputerowych w środowisku młodzieży gimnazjalnej. Diagnoza i uwarunkowania społeczno – pedagogiczne
Autorzy:
Koczwara, Joanna
Słowa kluczowe:
Internet addiction, video game addiction, adolescent addictions, behavioral addictions
uzależnienie od Internetu, uzależnienie od gier komputerowych, uzależnienia młodzieży, uzależnienie behawioralne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to determinate the Internet and video game addiction propensity and severity among high school adolescents. The survey has been conducted among adolescents living in a countryside (Jadowniki), town (Brzesko) and large city (Kraków). The questionnaire included social and pedagogical factors. The theoretical part of this work concerns the characteristics of teenagers as a specific age group and describes the importance of the Internet and video games in their lives. The analysis of the gathered material enables to recognize the factors having an impact on the Internet and video game addiction.

Celem pracy jest określenie skłonności i poziomu zagrożenia uzależnieniem od Internetu i gier komputerowych w środowisku gimnazjalistów. Przeprowadzono badania ankietowe na grupie młodzieży zamieszkującej wieś (Jadowniki), małe (Brzesko) i duże (Kraków) miasto. Kwestionariusz ankiety obejmował społeczno-pedagogiczne uwarunkowania zagrożenia uzależnieniem. Teoretyczna część pracy dotyczy charakterystyki adolescentów jako specyficznej grupy wiekowej oraz miejsca Internetu i gier komputerowych w przestrzeni życiowej gimnazjalistów. Analiza zebranego materiału badawczego umożliwiła rozpoznanie czynników wpływających na uzależnienie od Internetu i gier komputerowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies