Tytuł pozycji:
Prawo w Reklamie
AbstraktReklama jest zjawiskiem które w sposób znaczący wpływa na psychikę ludzi w każdym wieku, często przekazuje sygnały czy informacje, które mają znaczący wpływ na na podejmowanie decyzji przez jednostki. Dlatego w dobie XXI wieku to właśnie reklama jest kwestią nadrzędną, której poznanie i dokładna analiza pozwala ludziom unikać podejmowania mało trafnych decyzji. Pozyskanie wiedzy na temat reklamy, które są podstawą do podejmowania decyzji zakupu czy skorzystania z danej oferty jest w dzisiejszych czasach wymogiem koniecznym, aby móc prawidłowo dokonać wyboru.Celem pracy jest omówienie problematyki związanej z reklamą przekazywaną odbiorcom w różnych formach oraz dokładne przeanalizowanie zjawiska jakim jest reklama, a także jego celów i zasad działania.W pracy tej ukazany zostało szeroko rozumiany przekaz płynący z reklamy w świetle uwarunkowań prawnych. W związku z tym, że zagadnienie uwarunkowań prawnych dotyczące reklamy jest obszerne, w pracy zostały zawarte m.in. informacje na temat tego jak Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu konkurencji definiuje poszczególne rodzaje reklamy nieuczciwej.Hipoteza jaka przyświeca podjętym rozważaniom, odnosi się do stosowania się przez reklamodawców do uregulowań prawnych przy tworzeniu reklamy. Konieczne było wykorzystanie materiałów z obserwacji własnej, a także przeprowadzenie dokładnej analizy reklam, które w ostatnich latach wzbudziły kontrowersje swoim przekazem.
AbstractAdvertisement influences people's mind regardless of their age as it gives symbols and information that have an important impact on person's everyday decisions. This is the reason why it is very important in 21st century. Understanding it helps people to avoid making wrong choices. Getting educated in that matter and simply knowing more about advertisements, that are indeed a basis of making decisions to buy something they offer, is very important to start making right choices. The aim of this work is to explain problems associated with many different kinds of advertisements. It includes a deep analysis of the whole aspect of advertisement, including its aims and rules. This work also focuses on the law side of it. Because the law and regulations associated with advertisements are very broad, this work mainly explains the act from April 16th 1993 that treats about competitiveness and defines dishonest advertising. The hypothesis of this discussion reflects to obeying the law by people who advertise their goods. It was needed to use own observation as well as performing a throughout analysis of advertisements that were controversial in the last couple of years.