Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Process of rehabilitation people with issues of intellectual disability. As exemplified by a reformatory.

Tytuł:
Process of rehabilitation people with issues of intellectual disability. As exemplified by a reformatory.
Resocjalizacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Na przykładzie Zakładu Poprawczego
Autorzy:
Stalmach, Elektra
Słowa kluczowe:
niepełnosprawność intelektualna, proces resocjalizacji, przestępczość nieletnich, placówka rewalidacyjno - resocjalizacyjna,nieletni
issues of intellectual disability, process of rehabilitation, juvenile delinquency, aremedial-rehabilitation centeris, juvenile
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of the study was to presentthe process of rehabilitation as exemplified by a reformatory. The first two chapters are devoted to the terminological issues of intellectual disability and juvenile delinquency. The following chapter describes the methodological preparation of the research. Chapters four and fiveare devoted to the results of empirical research, basing on them, the sixth chapter answers the research questions. The paper greatly emphasizes the description of minors in conflict with the law, their personal characteristics, family and schoolsituations,as these aspects could contribute to the demoralization of minorsto the greatest extent. Then, a description of aremedial-rehabilitation centeris provided along withpresenting what is being done to effectively rehabilitate the minors staying there.

Głównym celem pracy było przedstawienie procesu resocjalizacji na przykładzie zakładu poprawczego. Pierwsze dwa rozdziały poświęcone zostały zagadnieniom terminologicznym niepełnosprawności intelektualnej oraz przestępczości nieletnich. Kolejny rozdział zawiera opis metodologicznego przygotowania badań. W czwartym i piątym rozdziale zawarte zostały wyniki badań empirycznych, na ich podstawie w szóstym rozdziale dokonano odpowiedzi na postawione problemy badawcze. W pracy największy nacisk położono na opis nieletnich będących w konflikcie z prawem, ich cechy podmiotowe, sytuację rodzinną oraz szkolną. Gdyż te aspekty w największym stopniu mogły przyczynić się do demoralizacji nieletnich. Następnie dokonano opisu placówki rewalidacyjno – resocjalizacyjnej i przedstawiono jakie działania są podejmowane aby skutecznie zresocjalizować przebywających w niej nieletnich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies