Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Desired employers image in the eyes of Generation Y

Tytuł:
Desired employers image in the eyes of Generation Y
Pożądany wizerunek pracodawcy w oczach pokolenia Y
Autorzy:
Skrzypek, Marta
Słowa kluczowe:
employer branding – pierwsza praca – pokolenie Y – pracodawca – wizerunek pracodawcy
first job – generation Y – employer – employer branding – employer image
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the thesis a multi-perspective look at the current situation of young people on the job market was presented. A research group was composed of people who were born after 1980 – they are called Generation Y. The media attaches to them a lot of controversial and not very positive traits (for example a demanding attitude to work). These opinions were verified and then partly refuted. This scrutiny presents the image of the most attractive employer for the representatives of Generation Y, including financial, vocational and social aspects. During the analysis we also learn the expectations of employers towards their potential staff members. We can observe very high and utopian mutual expectations in the confrontation with the Polish job market and economic situation. We can come to the conclusion that not only the law and educational regulations must be updated, but also the attittudes and behaviours of people. This commentary was created based on the content analysis of available public reports and literature.

W pracy przedstawione zostało wieloperspektywiczne spojrzenie na obecną sytuację młodych ludzi na rynku pracy. Analizie poddani zostali ludzie urodzeni po roku 1980, nazywani pokoleniem Y, których charakteryzuje się jako szczególnie roszczeniowych i wymagających. Opinie te zostały zweryfikowane, a następnie częściowo obalone. Co więcej, to osoby będące obecnie w ważnym życiowo momencie – kończąc studia, chcą rozpocząć życie na własny rachunek poszukując pierwszej pracy. Nakreślony został obraz pracodawcy w ich oczach najbardziej pożądanego, uwzględniający czynniki finansowe, zawodowe, socjalne oraz społeczne. Praca przywołuje także perspektywę pracodawcy, ukazując jego oczekiwania w stosunku do potencjalnie zatrudnianych pracowników. Wyłaniające się z analizy obustronne idealistyczne oczekiwania, w konfrontacji z rzeczywistą sytuacją polskiej gospodarki i rynku pracy, pozwalają wysunąć wniosek o konieczności modernizacji nie tylko ludzkich postaw, ale i warunków oraz uregulowań panujących na rynku pracy i w systemie edukacji. Praca tworzona jest na podstawie analizy treści dostępnych raportów i literatury, publikowanych przez instytuty badawcze, organizacje studenckie oraz naukowców.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies